همشهری آنلاین: رئیس دانشکده طب سنتی گفت: کشور آمریکا نخستین و کشور آلمان دومین رتبه مصرف کننده آبمیوه در سطح جهان را به خود اختصاص داده‌اند؛ سرانه مصرف آبمیوه برای هر نفر در سال حدود ۶ لیتر است و این در حالی است که در کشور قبرس سرانه مصرف آبمیوه حدود ۴۲ لیتر است.

سرانه مصرف آبمیوه در ایران ۶ لیتر در قبرس ۴۲ لیتر

به گزارش خبرگزاری تسنیم, حسین رضایی‌زاده اظهار داشت: از بین نوشیدنی‌های تولید شده نوشابه‌های گازدار بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده است و بر اساس آمارهای جهانی در سبد غذایی بیش از 50 درصد مردم دنیا نوشابه قرار دارد.

آبمیوه طبیعی

به‌گفته وی ایران با سرانه مصرف 42 لیتر نوشابه در سال برای هر فرد در رده چهار کشور دنیا قرار دارد.

رئیس دانشکده طب سنتی بیان داشت: در ایالات متحده مصرف نوشیدنی‌های فراسودمند در سال 2006 به 66,4 گالن افزایش یافته است و این در حالی است که سرانه مصرف نوشیدنی‌های کربنات به 50,4 درصد کاهش یافته است.

رضایی‌زاده عنوان کرد: در سال 2008 نوشیدنی‌های فراسودمند 48,9 درصد از 118,3 میلیارد دلار فروش نوشیدنی‌های غیرالکلی بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های بازارهای جهانی فروش نوشیدنی‌های فراسودمند در چین رشد 29درصدی دارد.

رئیس دانشکده طب سنتی بیان کرد: آبمیوه طبیعی از بهترین جایگزین‌ها برای نوشابه‌های گازدار محسوب می‌شود و از نظر بهداشتی و ارزش غذایی بالاتر از نوشابه‌های گازدار رایج به‌دلیل اسانس و رنگ و ... است.

رضایی‌زاده افزود: صنعت آبمیوه در هر کشوری از صنایع غذایی آن کشور به شمار می‌رود و در کشور ما نیز این مسئله حکم می‌کند.

وی گفت: در برخی از نقاط جهان و کشورهای چین, آمریکا, هلند, فرانسه و ژاپن با توجه به توسعه زندگی صنعتی مصرف آبمیوه رشد کرده است.

رئیس دانشکده طب سنتی اضافه کرد: بیشترین حجم مصرف آبمیوه در جهان در اختیار کشور آمریکاست و پس از آن کشور آلمان در رتبه دوم قرار دارد.

رضایی‌زاده خاطرنشان کرد: مصرف سرانه آب میوه در ایران در حدود 6 لیتر است و نسبت به کشورهای صنعتی و حتی کشور قبرس که بیشترین مصرف سرانه آبمیوه را میان کشورهای جهان با حدود 42 لیتر در اختیار دارد, بسیار کمتر است.

کد خبر 310345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha