همشهری آنلاین: پیکر پاک سردار والامقام حاج حسین همدانی ساعت ۹ صبح از مقابل حسینیه فاطمه الزهرا (س) سپاه محمدرسول الله (ص) با حضور مقامات لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: در این مراسم سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، رئیسی دادستان کل کشور، قالیباف شهردار و اعضای شورای شهر تهران و فرماندهان ارشد سپاه ، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری و همرزمان شهید همدانی و جمع زیادی از مردم در مراسم وداع با پیکر شهید همدانی در حسینیه فاطمه الزهرا حضور دارند.

حاج حسین همدانی از سرداران فاتح خرمشهر بود که روز پنجشنبه در جبهه نبرد با دست پروردگان صهیونیزم به همرزمان بهشتی اش از جمله محمود شهبازی، ابراهیم همت، محمد بروجردی، احمد متوسلیان و احمد کاظمی ملحق شد.

پیکر سردار همدانی پس از تشییع در تهران، به همدان منتقل می شود تا در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم وداع با شهید همدانی دیشب در مقبرة الشهدای شهرک شهید محلاتی تهران با حضورجمع زیادی از مردم مومن و یاران و همرزمان آن شهید بزرگوار برگزار شد.

سردار حسین همدانی پنجشنبه شب در حومه استان حلب سوریه و هنگام ماموریت مستشاری به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سردار همدانی یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز، تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی، فرماندهی سپاه محمد رسول‌ا...(ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام‌حسین(ع) را در کارنامه داشت.

  • سردار همدانی در سوریه شهید شد تا ناامنی جهان اسلام را در بر نگیرد

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز فتنه بزرگی سراسر اسلام را فرا گرفته که باید آن را از بین ببریم، گفت: اگر عربستان و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند، جهان اسلام را 15 قرن به عقب می‌برند.

سردار سرلشکر محسن رضایی در مراسم تشییع با شکوه پیکر سردار همدانی در میدان سپاه تهران افزود: سردار همدانی با تهاجم ظالمانه استکبار به سوریه از سال 90 به این کشور رفت، دفاع وطنی را آنجا تشکیل داد و در 80 عملیات حضور داشت.

وی گفت: سردار همدانی قرارگاه حضرت زنیب(س) را در دمشق و قرارگاه حضرت رقیه(س) را در حلب راه انداخت.

سرلشکر رضایی با بیان اینکه سردار همدانی 40 سال برای اعتلای اسلام جنگید، گفت: او تا آخرین روز در جبهه‌های جنگ تحمیلی ماند و در سوریه نیز یک تنه از حرم اهل بیت دفاع کرد و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت.

فرمانده اسبق سپاه، همدانی را یار دوم سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان دانست و افزود: حاج احمد حزب‌الله را در لبنان بنا کرد و سردار همدانی نیز دفاع وطنی را که مشابه حزب‌الله است در سوریه شکل داد و ده‌ها هزار جوان سوری را در این قالب سازماندهی کرد.

سرلشکر رضایی گفت: وقتی به او گفته شد که یک لشکر از ایران به سوریه ببریم گفت ما پاسدارها از مردمیم و با تکیه بر خود مردم سوریه تروریست‌ها را از بین خواهیم برد.

وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت ایران تنها در چهارچوب مرزها قابل تامین نیست و با امنیت منطقه گره خورده است و سردار همدانی نیز در سوریه شهید شد تا ناامنی به تهران نرسد؛ پس عده ای نگویند که چرا او در سوریه شهید شد.

سرلشکر رضایی گفت: همدانی به پیشواز امنیتی رفت که جهان اسلام را آرام نگه دارد و دشمن هم خیال باطل نکند چراکه با شهادت او، ده‌ها همدانی دیگر بلند خواهند شد و پرچم را در دست خواهند گرفت و آنها را در سوریه و عراق دفن خواهند کرد.

فرمانده اسبق سپاه در پایان با اشاره به تحولات فلسطین و با بیان اینکه این بی سابقه است که صهیونیست‌ها از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری کنند، تاکید کرد: انتفاضه جدید در فلسطین آغاز شده است.

کد خبر 310081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha