سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۰
۰ نفر

با ادامه روند صعود قیمت سهام فرآوری مواد معدنی، سهامداران شرکتی دیگر در بورس تهران، دوبرابرشدن ارزش دارایی هایشان را در یک فصل تجربه کردند.

به گزارش گروه بورس روزنامه همشهری قیمت سهام شرکت فرآوری مواد معدنی، بهار امسال 1800معادل 106درصد افزایش یافته است. در این مدت، یکهزار و 600 نفر در صف خرید 6.3میلیون سهم این شرکت ایستادند.

ارزش کل نقدینگی سرازیرشده به سوی سهام فرآوری مواد معدنی، در این مدت از مرز 173میلیارد ریال فراتر رفته است. پیش از این قیمت سهام معادن بافق به عنوان نخستین شرکت، به باشگاه 100درصدی های بورس در بهار 85 راه یافته بود. قیمت سهام این شرکت در سه ماه گذشته، 100درصد افزایش یافته، با این تفاوت که تعداد خریداران سهام آن نسبت به فرآوری مواد معدنی بسیار کمتر است.

در فصل جاری فقط 77 نفر با پرداخت 4میلیارد ریال، 574 هزار سهم معادن بافق را به سبد دارایی هایشان افزوده اند.این گزارش حاکی است: طی دوره سپری شده از بهار امسال تاکنون، در مجموع ارزش سهام 6 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران، بیش از 50درصد افزایش یافته و به این ترتیب، قیمت سهام باما، ماشین آلات تراکتورسازی، درین کاشان، قند پارس، داده پردازی و فولاد کاویان در دوره مزبور بین 50 تا 63 درصد رشد کرده است.

ارزش کل دادوستدهای انجام شده در بهار جاری از مرز 8هزار میلیارد ریال گذشته است. در این مدت 140هزار نفر، 2میلیارد و 300میلیون برگه سهم را در تالارهای مبادلات بورس اوراق بهادار دادوستد کرده اند.

براساس این گزارش، در طول دوره سپری شده از بهار 85 ، سایپا با جذب بیش از 17هزار خریدار، پرطرفدارترین سهام بورس تهران بوده است. در این میان بانک پارسیان با جذب 16هزار متقاضی سرمایه گذاری و ایران خودرو با 12هزار خریدار سهام، رتبه های دوم و سوم جدول سهام پرطرفدار بورس را به خود اختصاص داده اند. پارس خودرو و ایران خودرودیزل نیز با اشغال پله های پنجم و ششم این جدول، موجب شده اند گروه خودرو، دوره ای طلایی را در بهار امسال تجربه کند.

کد خبر 310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز