شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت‌های آمریکایی به لطف جرایم سایبری سالانه میلیون‌ها دلار و دو برابر میانگین جهانی دچار خسارت مالی می‌شوند.

حملات سایبری

براساس گزارش CNN، شركت HP و موسسه جرايم سايبري پونمون در گزارشي جديد اعلام كردند حملات سايبري سالانه 15.4 ميليون دلار براي هر شركت متوسط آمريكايي خسارت مالي به دنبال دارد كه اين رقم دو برابر ميانگين 7.7 ميليون دلاري جهاني است.

در نظرسنجي كه از بيش از دوهزار كارمند و مدير داخلي در 250 شركت و سازمان در سرتاسر جهان انجام گرفته، نويسندگان اين گزارش دريافتند جرايم سايبري تمامي صنايع و بازارها را تحت تاثير خود قرار داده‌است.

پرهزينه‌ترين حملات سايبري حملاتي هستند كه توسط نفوذي‌هاي مخربي مانند حملات تحت وب و DDoS رخ مي‌دهند. بخش خدمات مالي جهاني و بخش‌هاي انرژي بيشترين آسيب را از حملات سايبري مي‌بينند و ميانگين خسارت سالانه آنها به ترتيب 13.5 و 12.8 ميليون دلار است.

از سوي ديگر كاهش هزينه فعاليت هكرها باعث شده شركت‌ها با خسارت‌هاي مالي بيشتري مواجه شوند زيرا هكرها با كمك ابزارهاي گوناگوني از قبيل باتنت‌ها مي‌توانند حملات DDoS را به راحتي و با كمترين هزينه انجام دهند و در عين حال به راحتي ابزارهاي كار را در شبكه‌هاي تاريك و بازارها با يكديگر به اشتراك بگذارند.

براساس گزارش شركت امنيت سايبري اينكپسولا، هزينه ايجاد يك حمله DDoS به ككمتر از 38 دلار در ساعت رسيده‌است، در مقايسه بايد بدانيد هزينه واقعي چنين حمله‌اي براي يك شركت نزديك به 40 هزار دلار در ساعت است.

لطف ديگري كه در حق جرايم سايبري انجام شده، انتشار ابزارها و داده‌هايي از شركت تجسسي ايتاليايي هكينگ تيم بوده‌است كه خود در ماه جولاي قرباني حمله سايبري شده‌است. در اين نشت اطلاعاتي نقص‌هاي امنيتي برخي از نرم‌افزارهاي مشهور جهان نيز ديده مي‌شدند كه انتشار آنها شركت‌هايي مانند ادوبي و مايكروسافت را وادار كرد تا به سرعت بسته‌هايي را براي رفع نقص نرم‌افزارهايشان ارائه دهند.

کد خبر 309949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha