چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

مردی که در جریان سرقت ۸ دلار از یک مبلغ مذهبی در تگزاس آمریکا او را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود اعدام شد.

متهم

مارتين گارسيا كه صبح سه‌شنبه در مقابل چشمان بستگان و خانواده مقتول با تزريق دارو اعدام شد، مردي 35ساله بود كه 17سال پيش، يعني در سپتامبر 1998، يك مبلغ مذهبي به نام هوگو سولانو را به ضرب گلوله به قتل رساند. هوگو سولانو كه اهل مكزيك بود از يك هفته قبل‌تر به همراه خانواده‌اش به تگزاس نقل مكان كرده و در آنجا مشغول به‌كار شده بود.

طبق مدارك موجود در پرونده، در روز حادثه، مارتين گارسيا كه سر دسته يك باند سرقت 4نفره بود به همراه همدستانش سد راه مبلغ مذهبي شد تا اموالش را سرقت كند. مقتول قصد سوار شدن به خودروي ون و رفتن به محل كارش را داشت كه در محاصره سارقان گرفتار شد و مارتين به او نزديك شد و با تهديد اسلحه خواست كه پول‌هايش را در اختيار وي قرار دهد.

هوگو سولانو اما در برابر مارتين و همدستانش مقاومت كرد و با مشت ضربه‌اي به‌صورت مارتين زد و همين باعث خشم سارق مسلح شد و او گلوله‌‌اي به مبلغ مذهبي شليك كرد. با مرگ مرد جوان، سارقان شروع به گشتن جيب‌ها و ماشين او كردند اما در اين سرقت تنها 8دلار عايدشان شد و پس از آن پا به فرار گذاشتند. مدتي بعد از اين جنايت، درحالي‌كه كسي از راز قتل مرد مكزيكي خبر نداشت، يكي از همدستان مارتين به جرم سرقت دستگير شد و در بازجويي‌ها اعتراف كرد كه در جريان يكي از سرقت‌ها، مارتين مردي به نام هوگو سولانو را به قتل رسانده است.

با اعترافات او، مرد جنايتكار و بقيه همدستانش هم دستگير شدند اما مارتين در جريان محاكمه‌اش مدعي شد كه براي دفاع از خودش مرتكب جنايت شده و اگر مقتول مقاومت نمي‌كرد، وي به او شليك نمي‌كرد. درحالي‌كه 3همدست مارتين به‌ترتيب به حبس ابد، 55 و 30سال زندان محكوم شده بودند، دادگاه تگزاس مرد جنايتكار را به اعدام محكوم كرد و او راهي زندان شد. با گذشت 17سال از زنداني شدن مارتين، در نهايت صبح سه‌شنبه او از زندان به محل اجراي حكم منتقل شد و در برابر ديدگان بستگانش و همچنين خانواده مقتول، با تزريق دارو اعدام شد. اين مرد پيش از اعدام از خانواده مقتول عذرخواهي كرد و مدعي شد كه از جنايتي كه مرتكب شده، پشيمان است.

کد خبر 309809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha