یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

جوان شیشه‌ای که با انگیزه سرقت، خاله و شوهرخاله سالخورده‌اش را به قتل رسانده بود، زمانی که ثانیه‌هایی با اجرای حکم قصاص فاصله داشت از سوی خانواده مقتولان بخشیده شد.

حوادث طناب دار

صبح ديروز عده زيادي از مردم اراك در يكي از ميدان‌هاي اين شهر جمع شده بودند تا شاهد اجراي حكم قصاص جواني باشند كه حدود 3سال پيش خاله و شوهرخاله‌اش را به طرز هولناكي به قتل رسانده بود.قاتل كه 24ساله است، دي‌ماه سال 91پس از اينكه مقدار زيادي مواد روانگردان مصرف كرده بود، راهي خانه خاله‌اش شد. او از مدتي قبل و از زماني كه به‌خاطر ضرب و جرح و درگيري از سوي دادگاه به پرداخت 30ميليون تومان محكوم شده بود، تصميم گرفته بود با سرقت از خانه خاله‌اش اين مبلغ را پرداخت كند.

غروب روز حادثه، وقتي مرد جوان به محل جنايت رسيد با استقبال شوهرخاله‌اش به داخل منزل راهنمايي و پذيرايي شد. در آن لحظه زن سالخورده در حمام بود و مرد جوان ابتدا شوهرخاله 65ساله‌اش را با ضربات متعدد چوب و چاقو به قتل رساند و سپس به كمين خاله‌اش نشست. او سپس به خاله‌اش حمله كرد و او را نيز به طرز هولناكي به قتل رساند. مرد جوان پس از جنايت با قيچي النگوهاي خاله‌اش و انگشتر او را بريد و پس از آن هرچه گشت نتوانست بقيه طلاهاي زن سالخورده را پيدا كند، به همين دليل با سرقت النگوها و يك ميليون تومان پول نقد از آنجا فرار كرد و طلاها را در اختيار دوستش قرار داد تا وي آنها را بفروشد.

به‌دنبال اين ماجرا و با پيداشدن اجساد قربانيان، تحقيقات براي كشف راز اين جنايت شروع شد و مأموران در بررسي‌هاي تخصصي خواهرزاده جنايتكار را شناسايي و او را دستگير كردند. او ابتدا منكر جنايت شد اما وقتي دوستش نزد پليس رفت و حقيقت را برملا كرد، مجبور به اقرار شد. با اعترافات مرد جوان و كشف لباس‌هاي خون‌آلود قاتل و تكميل تحقيقات، پرونده او در دادگاه كيفري استان مركزي رسيدگي و با توجه به درخواست فرزندان قربانيان، رأي به قصاص وي صادر شد.

اين رأي مدتي بعد از سوي شعبه6 ديوان‌عالي كشور تأييد و قرار شد صبح 24خردادماه در ملأعام اجرا شود. صبح ديروز همه‌‌چيز براي اجراي حكم قصاص آماده بود و وقتي خودروي ويژه حمل محكومين وارد محوطه اجراي حكم شد، شمارش معكوس براي مجازات جوان جنايتكار شروع شد. همزمان مرد محكوم به قصاص به محل اجراي حكم منتقل و طناب دار به گردنش آويخته شد اما درست ثانيه‌هايي قبل از اجراي حكم، فرزندان مقتول فرياد زدند كه قاتل را مي‌بخشند و به اين ترتيب مرد جوان فرصت زندگي دوباره يافت. با گذشت خانواده مقتول، مرد جوان به‌زودي از جنبه عمومي جرم در دادگاه محاكمه خواهد شد.

کد خبر 298099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha