چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

محمدمهدی تندگویان: حج مظهر زیبایی، معنویت، همدلی و همبستگی در مسیر بندگی است و یکی از زیباترین جلوه‌های دین اسلام است.

محمدمهدی تندگویان

مسلمانان هر‌ساله فارغ از داشته‌هاي دنيايي و براي بندگي خالص با وجودي سراسر شوق و نياز در سرزمين مكه جمع مي‌شوند و يكي از باشكوه‌ترين مناسك مذهبي را در ديد جهانيان قرار مي‌دهند، اما امسال...

امسال حوادث پيش آمده در اين فريضه عظيم، امت‌هاي اسلامي و جامعه انساني را داغدار كرد؛ حوادثي كه گاهي مفهوم همبستگي و همدلي در بين امت‌هاي اسلامي را زير سؤال برده و نشان از بي‌توجهي حكام عربستان نسبت به امنيت حجاج است. غم از دست دادن 464نفر از حجاج عزيز ايراني كه به شكلي غم‌انگيز و در نهايت مظلوميت جان خود را از دست دادند و از سرزمين منا به عرش الهي پر كشيدند، اين روزها برتمام كشورمان سايه افكنده و قلب‌هاي مسلمين را آكنده از درد كرده است. آنچه در اين بين مسلم است بيشترين اندوه متوجه خانواده‌هاي مصيبت‌زده آن عزيزان است كه نياز به تسلي دارند و اين تسكين و تسلي بايد در 2 حوزه مدنظر قرار گيرد.

نخست مسئولان محترم كشور كه شايسته است تمام اهتمام خود را در شناسايي و بازگرداندن تمامي پيكرهاي مطهر، بررسي ابعاد و چگونگي حادثه و برخورد مناسب به‌منظور احقاق همه حقوق جان‌باختگان و خانواده‌هاي محترم آنان به‌كار گيرند. يادآوري اين نكته ضروري است كه طي ساليان گذشته ايران مورد تجاوز‌هاي گوناگوني بوده و بسياري از هموطنان ما در خسران روحي و مادي قرار گرفته‌اند ولي در كمتر موردي دولت ايران توانسته احقاق حق كرده و در سطح بين‌المللي مطالبات خود را دريافت كند.

به همين منظور در اين دوره باتوجه به ديپلماسي خوب دولت فعلي و همچنين موضع اقتدار و حمايت همه‌جانبه مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران از حجاج حاضر در حوادث حج امسال، آنچه متصور است جبران گوشه كوچكي از آلام بازماندگان حادثه منا و سقوط جرثقيل در مسجدالحرام با رسيدگي و پيگيري درخصوص علل وقوع آن حوادث در سطح بين‌المللي و جهان اسلام است.

سپس نقش كليدي ملت همدل و همراه ايران در تسكين بازماندگان و جان‌باختگان حوادث مناست؛ ملتي كه هميشه در شرايط سخت در كنار هم بوده‌اند و گاهي حضور و وجودشان از مسئولان نيز پررنگ‌تر بوده است. هموطنان داغ‌ديده ما هم در اين روزها به همدلي و مهرباني هم‌ميهنان خود نياز دارند و هم بايد ‌شأن آنها در سال‌هاي آينده محترم شمرده شود كه بحق جان‌باختگان منا كمتر از شهدا نيستند و مورد مظلوميت فراوان قرار گرفته‌اند.

بني آدم اعضاي يك پيكرند/ كه در آفرينش ز يك گوهرند    چو عضوي به درد آورد روزگار/ ‌دگر عضوها را نماند قرار

  • عضو شوراي شهر

 

کد خبر 309675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha