پسر صاحبخانه برای اینکه مستأجرشان زودتر خانه را تخلیه کند، ۲ آدم‌ربای خشن را اجیر کرد. گروگان‌ها یک مادر و دختر ۳ ساله بودند که ۴ ساعت در یک خانه قدیمی زندانی شدند.

متهم

ماجرا از اين قرار بود كه ظهر 23شهريور‌ماه زني جوان به همراه دختر 3ساله‌اش براي خريد به خياباني در شرق پايتخت رفت. لحظاتي بعد وقتي اين مادر و دختر وارد كوچه خلوتي شدند 2مرد قوي‌هيكل به سمتشان رفتند. يكي از آنها چاقويي زير گلوي زن جوان گذاشت و ديگري با تهديد دختر 3ساله او را ربود.

كمي آن طرف‌تر يك خودروي پژو پارك شده بود كه كودك‌ربا به سمت خودرو رفت و دختر بچه را به زور سوار ماشين كرد. مادر او در مقابل چشمان وحشت زده دخترش شروع كرد به داد و فرياد و كمك خواستن از مردم كه در همين حين مرد مسلح تهديد كرد كه اگر سكوت نكند او را خواهد كشت. او به زور و تهديد زن جوان را هم سوار خودروي پژو كرده و به همراه راننده كه منتظرشان ايستاده بود گريختند. اما انگيزه آنها از گروگان گرفتن اين مادر و دختر چه بود؟

  • 4ساعت بعد

زن جوان درحالي‌كه آثار ضرب و شتم روي صورتش وجود داشت به اداره پليس رفت تا پرده از راز شوم آدم‌ربايان خشن بردارد. او حتي از ناحيه پا نيز هدف ضربه چاقو قرار گرفته و مجروح شده بود كه در توضيح ماجرا گفت: 3مرد گروگانگير وقتي من و دخترم را با زور و تهديد چاقو سوار ماشين كردند التماسشان كردم كه دخترم را رها كنند اما آنها مرتب فحاشي مي‌كردند و كتكم مي‌زدند.

دخترم به‌شدت وحشت كرده بود و مرتب گريه مي‌كرد. آنها در يكي از خيابان‌هاي همان حوالي ايستادند و وقتي راننده برگشت و به آدم‌ربايان گفت كه من و دخترم را به داخل خانه ببرند او را شناختم. راننده كسي جز پسر صاحبخانه‌ام نبود كه همان لحظه متوجه شدم كه او طراح نقشه آدم‌ربايي است.

اين زن در ادامه گفت: 2 آدم‌رباي خشن با تهديد من و دخترم را به داخل خانه بردند و لحظاتي بعد هم پسر صاحبخانه به آنجا آمد. او تهديد كرد كه هرچه زودتر خانه‌اش را تخليه كنم. تا پيش از اين او و پدرش از من خواسته بودند تا آپارتمانشان را تخليه كنم و من هم به‌دنبال خانه‌اي مناسب بودم.

اين مادر و دختر 4ساعت در آنجا زنداني بودند و پس از آن پسر صاحبخانه با تهديد آنها را رها كرده بود. او شايد تصورش را هم نمي‌كرد كه پس از رهايي مستأجرش، او به اداره پليس برود و شكايت كند. زن جوان در ادامه مي‌گويد: در آن 4ساعت پسر صاحبخانه و همدستانش به زور مرا مورد آزار و اذيت قرار دادند.

آنها حتي تهديدم كردند كه اگر به‌زودي خانه را تخليه نكنم هم خودم و هم دخترم را به قتل مي‌رسانند. آدم‌ربايان پيش از رهايي ما براي اينكه مرا بترسانند با چاقو ضربه‌اي به پاهايم زدند كه مجروح شدم. درحالي‌كه گريه مي‌كردم به من گفتند كه اگر پاي پليس را به ميان بكشم جان خودم و دخترم در خطر است. با اين حال تصميم به شكايت گرفتم چون امنيت جاني ندارم.

  • دستگيري متهم در خواب

تيمي از مأموران اداره يازدهم پليس آگاهي با دستور قاضي سعيد احمدبيگي بازپرس دادسراي جنايي پايتخت تحقيقات خود را در اين پرونده آغاز كردند. در نخستين گام پاتوق‌هاي احتمالي طراح نقشه گروگانگيري كه كسي جز پسر صاحبخانه شاكي نبود را زير نظر گرفتند تا اينكه وي سحرگاه ديروز در بستر خواب دستگير شد. او روز گذشته براي انجام تحقيقات به دادسرا منتقل شد و اتهام آدم‌ربايي را انكار كرد. وي مدعي شد كه مادر و كودك را سوار ماشين خود كرده و از مادر خواسته تا هرچه زودتر خانه‌شان را تخليه كند.

او درحالي اين ادعا را مطرح كرده كه چند شاهد در محل ديده‌اند كه 3نفر با زور و تهديد چاقو مادر و دختر را ربوده و سوار خودرو كرده بودند.به‌گزارش همشهري، هم‌اكنون پسر جوان با قرار قانوني دراختيار مأموران اداره يازدهم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفته است و تحقيقات براي شناسايي 2 آدم‌رباي خشن اجير شده ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشكار شود.

کد خبر 309389

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha