همشهری آنلاین: نظامیان عربستانی ۱۱ مهر ماه برای دومین بار در حمله به نیروهای یمنی برای بازپس گیری منطقه نظامی استراتژک الحثیره در جیزان شکست خوردند.

شکست مجدد نظامیان عربستانی برای بازپس گیری منطقه استراتژیک جیزان

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری یمن (سبا)، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: تلاش مذبوحانه دشمن سعودی برای بازپس گیری منطقه نظامی استراتژیک الحثیره در جیزان بار دیگر با شکست مواجه شد.

وی افزود: نظامیان عربستانی روز گذشته با دهها تانک و نفربر و زره پوش به مواضع از دست رفته خود در جیزان حمله کردند که با هوشیاری و شجاعت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن این حمله به شکست انجامید.

این منبع ادامه داد: یگان های نظامی ارتش و کمیته های مردمی شماری از تانک های آبرامز عربستان و خودروی برادلی آنها را در منطقه غرف الشیخ و منطقه عربستانی القرن منهدم کردند که موجب کشته شدن شماری از نظامیان عربستانی شد.

این منبع افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین تسلط خود بر دو روستای السویده و مثعن را تثبیت نمودند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

کد خبر 309383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha