همشهری آنلاین-سجاد میرزامهدی تهرانی: گیم پلی خطی نوعی از گیم پلی است که روند بازی از قبل مشخص شده است.

گیم پلی خطی

در این گیم پلی بازیکن با محدودیت‌هایی روبه رو است که بر خلاف گیم پلی غیرخطی می‌باشد. بازیکن در این روند باید به آن روشی که طراحان بازی، بازی را طراحی کرده‌اند پايبند بوده و  بازی را پیش ببرد.

از ویژگی‌های خوب این گیم پلی ساده بودن طراحي آن  بوده چنانچه زحمت ساختن این بازی بسیار کمتر از گیم پلی غیرخطی است.

روند بازی در این نوع گیم پلی برای بازیکن خیلی ساده است چون دیگر بازیکن این نگرانی را ندارد که چگونه بازی را به اتمام برساند.

این روند دارای محدودیت‌هایی است که شاید از نظر بعضی از گیمرها جالب به نظر نرسد.یکی از این محدودیت‌ها جستجو در دنیای مجازی بازی است. دیگر بازیکن نمی تواند هرکجا که بخواهد برود بلکه طبق الگویی از پیش تعین شده باید بازی را اجرا کند.

این محدودیت‌ها هم در خط اصلی داستان بازی دیده می‌شود. بازی‌هایی که به صورت خطی طراحی می‌شود بیشتر از یک داستان خطی ندارند.

از آن جایی که این روند بازی فقط یک داستان دارد در نتیجه تعداد شخصیت‌های بازی محدود است. در گیم پلی خطی بازیکن نمی‌تواند با اتخاذ صفات در روند بازی تاثیر بگذارد و گرفتن تصمیم بر عهده برنامه نوشته شده از قبل است.

همین محدودیت در داستان بازی باعث می‌شود گیم پلی بازی نسبتا کوتاه و ماموریت‌ها کم باشد.

در طراحی ماموریت‌ها در این روند فقط یک هدف تحت عنوان ماموریت اصلی طراحی می‌شود. برای انجام این ماموریت‌ها بازیکن باید از یک راه از پیش تعین شده ماموریت را به اتمام برساند.

کد خبر 309126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha