گروه اجتماعی: وزارت مسکن موظف شده که هر سال 20 درصد از آپارتمان‌ها و منازل مسکونی اجاره به شرط تملیک را که قابل واگذاری هستند با معرفی بنیاد شهید به قشر ایثارگر جامعه واگذار کند.

نماینده‌ مردم نهاوند درمجلس با بیان این‌که قشر ایثارگر مخصوصا جانبازان و خانواده‌های شهدا حقی بر گردن نظام و حکومت دارند، تصریح کرد: در قانون بودجه‌ سال 86 تسهیلاتی برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده تا آنها، صاحب مسکن شوند.

محمدتقی کاویانی با اشاره به این‌که در قانون بودجه 86 و تبصره 6 آن، وزارت مسکن و شهرسازی موظف شده  نسبت به تأمین مسکن جانبازان 25 درصد به بالا و ایثارگران اقدام کند، اظهار کرد: در این قانون آمده که وزارت مسکن و شهرسازی باید به جانبازان 25 درصد به بالا، آزادگان، پدر و مادر، فرزندان و همسر شهدا با تحویل زمین بر مبنای قیمت منطقه‌ای و با استفاده از تسهیلات موجود، اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگرانی که از طریق وزارت مسکن و شهرسازی زمین به آنها واگذار می‌شود از پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی معاف هستند و قیمت زمین نیز باید بر اساس قیمت منطقه‌ای از قشر ایثارگر گرفته شود و همچنین هزینه‌های آماده‌سازی نیز از طریق دولت تأمین خواهد شد.

رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران برای یک بار از پرداخت تمامی‌ عوارض شهرداری و هزینه‌ صدور پروانه ساخت تا یکصد متر مربع بنای مفید معاف شده‌اند، افزود: طبیعی است که وزارت مسکن و شهرسازی موظف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک‌ها این تسهیلات را در اختیار جامعه‌ ایثارگری بگذارد.

کاویانی همچنین با اشاره به این‌که نظام بانکی کشور نیز در  قانون بودجه موظف شده به بیش از60 هزار نفر از جانبازان 25 درصد به بالا، آزادگان و خانواده‌های شهدا تسهیلات مسکن بدهد، گفت: این میزان در شهرهای با جمعیت‌های مختلف، متفاوت است؛ به طوری که برای هر واحد مسکونی در شهرهایی که جمعیت زیر 50 هزار نفر دارند مبلغ 100 میلیون ریال و در شهرهایی که بیش از 150 هزار تا 500 هزار نفر جمعیت دارند 120 میلیون ریال و برای شهرهایی که جمعیتی تا یک میلیون نفر دارند 140میلیون ریال و همچنین در سایر شهرهای پرجمعیت تا 160 میلیون ریال تسهیلات مسکن پرداخت خواهد شد.

نماینده‌ مردم نهاوند  گفت: سود این تسهیلات 4 درصد خواهد بود.

حل مشکل اشتغال جانبازان

از سوی دیگر سخنگوی مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی‌گفت: مشکل اشتغال جانبازان در کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام حل شده است. عباس طائفه افزود: این لایحه ‌دوشنبه گذشته در دستور کار کمیسیون علمی، اجتماعی و فرهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

سخنگوی مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی‌افزود: این جلسه به منظور رفع ابهامات لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مانند  اشتغال، مسکن و درمان برگزار شد.

طائفه اظهار داشت: به نظر می‌رسد بیش از 90 درصد ابهامات لایحه جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مرتفع شده است و بعد از جمع‌بندی کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام به صحن مجمع ارائه می‌شود.

کد خبر 30903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز