جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماری از زنان جوان افغان با چتر نجات بر فراز کابل به پرواز درآمدند و نگاه‌های شگفت زده شهروندان پایتخت را به خود جلب کردند.

زنان چتر باز افغان برفراز کابل

به گزارش ایرنا، این اولین بار است که زنان افغان با چتر نجات در آسمان این کشور دست به عملیات می زنند.

این چتربازان به مناسبت عید قربان در نقطه ای از شهر به پرواز درآمدند و در یکی از تپه های شهر کابل فرود آمدند.

کابل پایتخت افغانستان در دره ای قرار گرفته که اطراف آن را کوه ها و تپه های فراوان پوشانده است.

ده ها تن از ساکنان کابل پس از فرود این چتربازان گرد آنان جمع شدند و با آنان به گفت و گو پرداختند.

«زکیه محمدی» یکی از دختران چترباز پس از فرود گفت که پرواز بر فراز کابل با چتر احساس خاصی به من داد. هنگامی که در آسمان به پرواز درآمدم، احساس کردم پرنده ای هستم که تازه از قفس آزاد شده است.

«لیدا حضور» یکی دیگر از چتربازان گفت که بسیاری از مردم باور نمی کنند که یک زن افغان هم می تواند چنین عملیاتی را انجام دهد، زیرا وضعیت در آسمان مطلوب نیست، اما من ترسی ندارم و این کار را انجام می دهم.

«نوید پوپل» مربی تیم چتربازان نیز گفت: وقتی برای نخستین بار پرواز خود را برفراز کابل انجام دادم، هنگام فرود، عده ای گرد من جمع شدند و فکرکردند که من یک خارجی هستم. آنان با هم بحث می کردند که چگونه از من دزدی کنند و ابتدا سنگ به سوی من پرتاب کردند، اما وقتی با آنان حرف زدم، متوجه شدند که یک زن افغان هستم.

پرواز دختران چترباز افغان در شرایطی که آسمان کابل همیشه شاهد پرواز جنگنده های گوناگون و هواپیماهای بدون سرنشین است، نشانه بی باکی و تقویت اعتماد به نفس در میان زنان و جوانان افغان است.

دولت وحدت ملی افغانستان تلاش می کند نقش زنان در جامعه به شدت سنتی این کشور را تغییر دهد و با تقویت حس خود باوری زمینه های حضور بیشتر زنان در عرصه های اجتماعی و سازندگی این کشور را بیشتر کند.

کد خبر 308365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha