سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به سرپرستی محمد جواد ظریف به منظور بررسی آخرین وضعیت و هماهنگی‌های لازم برای شروع اجرای برجام راهی نیویورک شدند.

ظریف

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و ۱+5 قرار است در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سران کشورهای عضو سازمان ملل در سطح سیاسی و کارشناسی و معاونان و وزیران خارجه دو طرف برگزار شود.

مذاکره کنندگان در سطح سیاسی به "ارزیابی آخرین وضعیت" و "هماهنگی‌های لازم برای شروع اجرای برجام" می‌پردازند و در سطح کارشناسی "توافق در مورد نحوه شروع و اجرای عملیات بازسازی اراک"، "توافق در مورد جزئیات عملیاتی تبادل اورانیوم غنی شده با اورانیوم طبیعی" و "شروع مشورت‌ها در مورد آیین نامه‌های رفع تحریم‌های آمریکا و اروپا" مورد بحث قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های روسی قرار است دوشنبه هفته آینده( 6 مهر)، وزیران خارجه ایران و 1+5 با یکدیگر دیدار کنند و تا قبل از آن، معاونان وزیران خارجه مذاکرات درباره فراهم کردن لوازم اجرای برجام را در دو سطح سیاسی و کارشناسی دنبال می‌کنند.

محمد جواد ظریف همچنین در چارچوب برجام قرار است با جان کری همتای آمریکایی خود دیدار کند. دیدار با فدریکا موگرینی و سایر وزیران خارجه ۱+5 از جمله برنامه‌های ظریف در چارچوب مذاکرات هسته‌ای است.

این مذاکرات در حالی انجام می‌شود که برجام از سد کنگره عبور کرده است و دولت آمریکا با اطمینان اعلام کرده است که در ۲۳ مهرماه توقف اجرای تحریم ها را ابلاغ خواهد کرد.

در ایران نیز مجلس شورای اسلامی در مراحل پایانی بررسی و جمع بندی برجام است.

همچنین بخش قابل توجهی از نقشه راه میان ایران و آژانس انجام شده و یوکیا امانو بعد از چهار سال بالاخره توانست از سایت پارچین بازدید کرده و نیز نمونه برداری از این سایت در چارچوبی قابل کنترل را انجام دهد.

کد خبر 308097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha