همشهری آنلاین: رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران معتقد است از اواخر دی‌ماه شاهد افزایش قیمت مسکن خواهیم بود.

ايسنا نوشت: حسن محتشم گفت: در اواخر دی‌ماه که نیمه‌ دوم زمستان محسوب می‌شود احتمالا شاهد تحرکی در بازار مسکن خواهیم بود که طبیعتا با افزایش نسبی قیمت همراه می‌شود.

وی افزود: بخش مسکن از سال 1392 با رکود مواجه بوده و سال 1393 هم اوج رکود بود. امسال هم که در شش ماهه اول سال در رکود به سر برده و دیگر جایی برای پایین آمدن قیمت نداشته است.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران به سیاست وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد رونق در بخش مسکن اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست وزارتخانه برای ارایه تسهیلات خرید واحدهای ارزان قیمت و کوچک، مردم از این تسهیلات به طور نسبی استفاده کردند که می‌بینیم منجر به ایجاد تحرکی نسبی در بازار مسکن شده اما این آمار افزایش 8-7 درصدی کافی نیست؛ چرا که نمی‌تواند رکود دو سه ساله را جبران کند.

محتشم ادامه داد: بخشی از این تحرک، تابع شرایط فصلی تیرماه، مردادماه، شهریورماه و بعضا مهرماه است که با توجه به فصل نقل و انتقالات معمولا هر ساله در این فصول تحرکی در بازار مسکن دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که مسکن همیشه تابع نوسانات سینوسی بوده و اصولا هیچ کار اقتصادی نمی‌تواند همیشه در سرازیری یا صعود باشد، خاطرنشان کرد: قانون ریاضی در همه جای اقتصاد وجود دارد. وقتی یک بخش اقتصادی در سرازیری قرار می‌گیرد در جایی متوقف می‌شود و مجددا صعود می‌کند.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان تهران تاکید کرد: هر کالا تابع متغیرهای تشکیل دهنده است. قیمت مسکن نیز تابعی است از قیمت زمین، خدمات، عوارض شهرداری، تراکم، نیروی انسانی و مصالح ساختمانی است که اگر قیمت تمام شده اینها با هم جمع شود عددی را تشکیل می‌دهد که قیمت حداقلی مسکن است و سازندگان نمی‌توانند کالای خود را پایین‌تر از آن مبلغ بفروشند.

کد خبر 308077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha