همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات طرح تحرک بخش مسکن در بافت فرسوده گفت: یارانه‌ای بابت مابه التفاوت نرخ سود بانکی برای پرداخت وام بافت فرسوده به بانک‌ها اختصاص می‌یابد.

به گزارش مهر، محمدسعید ایزدی در خصوص اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره اختصاص تسهیلات به بافت فرسوده به عنوان یکی از راهکارهای خروج از رکود بازار مسکن، گفت: بافت فرسوده به عنوان یکی از اولویت های رونق بازار مسکن مطرح شده است و خوشبختانه نگاه مثبتی برای اختصاص تسهیلات به این بخش وجود دارد.

وی با بیان اینکه ارایه تسهیلات به بخش مسکن با اولویت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده مورد تاکید است، افزود: مصوبه نوسازی و بهسازی ۳۰۰ هزار واحد بافت فرسوده در سال جاری یکی از موضوعاتی است که برای خروج از رکود بازار مسکن در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ادامه داد: نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به ما قول داد که دولت مصوبه‌ای برای حمایت از این طرح داشته باشد و شرایط برای اختصاص وام به این واحدها فراهم شود.

ایزدی با اشاره به مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد تومان که قرار است دولت به عنوان یارانه سود تسهیلات به بانک‌ها بپردازند، گفت: از این مبلغ قرار است که سهمی به مابه التفاوت سود تسهیلات بافت فرسوده اختصاص یابد تا از رقم ۲۱ و ۲۴ تا ۹ درصد این مابه التفاوت سود تامین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بودجه مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان یارانه سود برای مسکن اقشار آسیب پذیر، روستایی، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر پیش بینی شده بود، افزود: با مصوبه دولت، این رقم بابت یارانه سود به بانک‌ها پرداخت می‌شود تا روند ارایه تسهیلات در بخش بافت‌های فرسوده، سرعت بیشتری پیدا کند.

براساس مصوبه دولت (ماده ۴ تبصره ۲۱ قانون بودجه کشور) قرار بود در سال جاری دولت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور تامین بخشی از یارانه‌های تسهیلات مسکن برای اقشار آسیب پذیر، روستایی، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر اختصاص دهد.

کد خبر 310807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha