سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین شماره مجله گردشگر، ضمیمه ثابت روزنامه اصفهان زیبا، در ۳۲ صفحه با مطالبی در حیطه گردشگری، میراث فرهنگی و سفر، منتشر شد.

هشتمین شماره مجله گردشگر منتشر شد

هشتمین شماره مجله گردشگر منتشر شد

جدیدترین شماره مجله گردشگر با یادداشت انتقادی دبیر مجله، درباره بی‌توجهی گردشگران به شیرهای سنگی پل خواجو و گزارشی از نشست اخیر کانون راهنمایان گردشگری ایران در اصفهان، آغاز شده است.

یادداشت علی شهیدی (استادیار رشته ایران‌شناسی، فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران) درباره اهمیت و کارکردهای رشته ایران‌شناسی به عنوان یادداشت میهمان شماره هشتم و گفت و گوی اختصاصی نفيسه حاجاتي با ریچارد استون (روزنامه‌نگار جهانگرد و دبیر بخش بین‌الملل مجله ساینس) در حاشیه سفرش به ایران برای برگزاری کارگاه روزنامه‌نگاری علمی، از جمله مهمترین بخش‌های جدیدترین شماره مجله گردشگر هستند.

مهدی تمیزی (عکاس و پژوهشگر هنر) در هفتمین بخش از مجموعه اصفهان و گردشگران فرنگی، بخش‌هایی از سفرنامه فِدُت آفاناس یویچ کاتًف را که در زمان شاه‌عباس اول صفوی به اصفهان سفر كرده، برای مخاطبان علاقمند به تاریخ و گردشگری نوشته است.

همچنین یک پرونده‌ متنی و تصویری درباره مسجد جامع هفتشویه با عکس‌هایی از حمیدرضا نیکومرام در هشتمین شماره مجله گردشگر منتشر شده است. در این پرونده تاکید می‌شود که بازدید از این بنای ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران برای عموم امکان‌پذیر نیست چرا که به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، این بنا در وضعیت حفظ وضع موجود قرار دارد.

دیگر مطالب این شماره عبارتند از: راهنمای جلفا گردی، از کلیسای حضرت مریم تا نهر شایج (به قلم و با اسکیس‌هایی از مریم عباسی)، رویای 1913؛ تلاش فعالان فرهنگی بلژیک برای حفظ مدرسه 100 ساله (به قلم آرزو مرادی)، راهنمای سفر به نخجوان (به قلم رضا یاران)، راهنمای سفر به دشت‌های آفتابگردان شهرستان میامی (به قلم علیرضا اسلام‌پناه)، گفت و گو با مدیران آژانس‌های مسافرتی اصفهان (به قلم اکبر منتشلو) و پیشنهاد گردشگر ؛ سفر به رامیان استان گلستان.

گفتنی است بخش پایانی مجله گردشگر به زبان انگلیسی منتشر می‌شود. در این صفحات، علاقمندان می‌توانند مصاحبه انگلیسی با دبیر بخش بین‌الملل مجله ساینس را باتیتر (Iran Is Not Dangerous) مطالعه کنند. متن اصلی این مصاحبه که به زبان انگلیسی انجام شده در بخش انگلیسی و ترجمه آن در بخش فارسی مجله منتشر شده است. همچنین ترجمه منتخب مطالب این شماره نیز در صفحات انگلیسی مجله منتشر شده‌اند.

عكس جلد شماره 8 مجله گردشگر، اثر معين مطلق و مربوط به دشت دانه‌هاي روغني راميان در استان گلستان است. همچنين طراحي و مديريت هنري مجله گردشگر را محمد حسن لطيفي برعهده دارد.

علاقمندان جهت تهيه نشريه گردشگر مي‌توانند از طريق شماره تماس 03132218182، شماره فکس 03132219070، شماره پیامک 3000483088 و يا با مراجه به دفتر مجله در شهر اصفهان به آدرس: میدان امام حسین، خیابان طالقانی، مقابل ارگ جهان‌نما، طبقه دوم اقدام نمايند.

کد خبر 308064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha