مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتیوپی در ماموریت خود برای عاری شدن از کربن تا سال ۲۰۲۵، اخیرا از لاله‌های خورشیدی غول‌پیکر برای دستیابی به این هدف خود کمک گرفته است.

طلوع لاله‌های خورشیدی در اتیوپی

به گزارش ایسنا، این کشور با همکاری شرکت فناوری پاک AORA Solar و سازنده یک سیستم هیبریدی خورشیدی مدولار، این نیروگاه گل را طراحی کرده است.

هر نیروگاه شامل یک برج احاطه شده توسط میدانی از آینه است که برای پیگیری نور خورشید طراحی شده‌اند. این آینه‌ها، پرتوهای نور خورشید را به حباب سر برج منعکس می‌کنند. با داغ شدن هوای درون حباب توسط نور شدید خورشید، آب ذخیره شده در آن به جوش آمده و از بخار آن برای گرداندن یک ژنراتور توربینی استفاده می‌شود.

حتی زمانی که نور خورشید در دسترس نیست، توربین لاله می‌تواند با سوخت جایگزینی مانند گاز طبیعی به کار خود ادامه داده و به تولید نیروی درجه کاربردی، بی‌وقفه برای کمک به حفظ ثبات در شبکه برق بپردازد.

هر نیروگاه از ظرفیت برونداد 100 کیلووات برخوردار است که برای تامین نیروی حدود 60 تا 80 خانه کافی است.

شرکت AORA همچنین با دو دانشگاه در اتیوپی به منظور کمک به پیشرفت آموزش فناوری تجدیدپذیر در کشور همکاری می‌کند. این طرح شامل نصب لاله‌های خورشیدی در دانشگاه‌ها و خدمت‌رسانی به جوامع محلی از طریق ارتقای فناوری‌های موجود است.

اتیوپی نخستین کشوری نیست که این برج‌های جالب لاله خورشیدی را در نصب کرده است. برای مثال کشورهای چین و اسپانیا نیز برای انرژی به این لاله‌های خورشیدی روی آورده‌اند و اخیرا برنامه‌ریزی‌هایی برای بکارگذاری یک لاله خورشیدی در دانشگاه آریزونا انجام شده که آن را به نخستین لاله خورشیدی در آمریکا تبدیل خواهد کرد.

کد خبر 307815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha