همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در نشست موسوم به میزگرد تجاری در واشنگتن با اشاره به اینکه کنگره این کشور فقط دو هفته وقت دارد بودجه سال آتی را تصویب کند از نامزدهای ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور به شدت انتقاد کرد.

obama

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، باراک اوباما در ابتدا آمار و ارقامی از رشد اقتصادی و چالش‌های پیش روی آمریکا در حوزه اقتصادی ارائه کرد و سپس گفت: « هیچ یک از افرادی که دارند تلاش می کنند دستگاهی را که در اشغال من است بدست آورند تاکنون راهکاری عینی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ارائه نکرده اند.»
اوباما افزود اگر کنگره ظرف حدود دو هفته آینده بودجه سال مالی آینده را تصویب نکند برای دومین بار در دوسال گذشته دولت را به تعطیلی می کشاند.

رئیس جمهور آمریکا درباره آینده روابط کشورش با چین نیز گفت: چین رقیب اقتصادی ما بوده و خواهد بود. روابط دوجانبه چین و آمریکا باید بر اساس احترام متقابل گسترش یابد و پکن باید واشنگتن را به عنوان یکی از قدرت های حاضر در منطقه اقیانوس آرام به رسمیت بشناسد.

وی از آمادگی دموکرات ها برای گفتگو با جمهوریخواهان بر سر بودجه خبر داد و گفت: این گفتگوها باید بر سر پرسش‌های مشروع و درباره هزینه و درآمد باشد و نه صحبت های ایدئولوژیکی نامربوط. به خاطر دارید جمهوریخواهان دو سال پیش به علت آنکه طرح موسوم به اوباماکر را نمی پسندیدند دولت را تعطیل کردند. امروز هم برخی دارند می گویند دولت باید تعطیل شود زیرا طرح موسوم به بچه داری برنامه ریزی شده را دوست ندارند.

رئیس جمهور آمریکا درباره از سرگیری روابط کشورش با کوبا نیز گفت: فرآیند دگردیسی یک شبه اتفاق نمی افتد. اما اطمینان دارم با برقراری دوباره روابط می توان تغییری عمیق را کلید زد.

کد خبر 307580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha