همشهری آنلاین: لایحه بودجه سال ۲۰۱۶ آمریکا که روز جمعه در کنگره به تصویب رسید پیش‌بینی کرد که هیچیک از مسئولان دولتی فدرال آمریکا نمی‌توانند بر صادرات نفت خام این کشور محدودیت اعمال کنند.

us oil

این تصمیم که بسیاری از نمایندگان جمهوریخواه و شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا به شدت در پی تصویب آن بودند اما بسیاری از نمایندگان دموکرات و سازمان‌های مدافع محیط زیست به آن انتقاد داشتند، ممکن است باعث کاهش ذخایر بیش از حد نفت آمریکا شود و از سوی دیگر روند تولید را تقویت کند و کاهش بهای بنزین در جایگاه‌های سوخت را در پی داشته باشد.

به گزارش راديو بين‌المللي چين ممنوعیت فروش نفت آمریکا به سال‌های 1973 تا 1975 باز می‌گردد. در آن سال‌ها آمریکا که با کاهش تولید نفت مواجه شده بود، تصمیم گرفت با قطع صادرات نفت، خود را از گزند قطع احتمالی تولید نفت مصون نگه دارد.این کشور تصمیم گرفت یک ذخیره راهبردی نفت در نظر بگیرد و صادرات خود را متوقف کند.

بر اساس تصمیم روز جمعه کنگره آمریکا، از این پس هیچ محدودیتی در زمینه صادرات نفت آمریکا وجود نخواهد داشت. این کشور علاوه بر 490 میلیون و هفتصد هزار بشکه ذخیره نفتی، روزانه نیز حدود نه میلیون و دویست هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

البته رئیس جمهور آمریکا تنها در صورتی می‌تواند روند صادرات نفت این کشور را محدود کند که پای امنیت ملی در میان باشد یا بهای نفت در آمریکا بسیار بالاتر از بهای نفت جهانی برود.

کد خبر 318635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha