چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

درحالی‌که درگیری میان نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینی‌ها برای چهارمین روز در مسجد‌الاقصی ادامه یافته‌است، دولت خودگردان خواستار نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی تجاوز به این مکان مقدس شد.

فلسطین

 همچنين وزارت خارجه دولت خودگردان فلسطين از جامعه جهاني خواست براي پايان دادن به تجاوزات مكرر رژيم صهيونيستي عليه مسجدالاقصي اقدام كند.

يورش شهرك‌نشينان صهيونيست به مسجد الاقصي براي چهارمين روز متوالي درحالي صورت گرفته است كه رژيم صهيونيستي هيچ اقدامي براي توقف تنش‌ها در مسجد الاقصي و اطراف آن اتخاذ نمي‌كند و حتي نيروهاي اين رژيم از شهرك‌نشينان براي يورش به اين مسجد طي روزهاي گذشته حمايت كردند.

صهيونيست‌ها در اقدامي تحريك‌آميز از چند روز گذشته به بهانه نزديكي سال نو يهوديان به مسجد الاقصي يورش برده و با نمازگزاران درگير شدند. اين درحالي است كه فلسطين اين اقدام صهيونيست‌ها را از پيش طراحي شده مي‌داند.

وزارت خارجه فلسطين در بيانيه‌اي خواهان توقف تلاش رژيم صهيونيستي براي تبديل نزاع فلسطين و رژيم صهيونيستي به يك نزاع ديني شده است. در اين بيانيه از جامعه جهاني به‌ويژه كشورهاي عربي و اسلامي خواسته شده تا به مسئوليت خود در قبال مسجدالاقصي و حمايت از اين مسجد بپردازند.

فلسطيني‌ها در كرانه باختري در اعتراض به اين اقدام صهيونيست‌ها دست به تظاهرات زده‌اند كه اين تجمعات هم با برخورد نظاميان صهيونيستي به درگيري كشيده شده‌است. به گزارش شبكه الجزيره، در حمله نيروهاي امنيتي تشكيلات خودگردان فلسطين به اردوگاه جنين در شمال كرانه باختري كه با هدف پراكنده كردن معترضان حامي مسجد الاقصي و شهر قدس رخ داد، تعدادي از فلسطيني‌ها زخمي شدند.

همزمان ديروز بنيامين نتانياهو تشديد مجازات فلسطيني‌هايي كه سنگ پرتاب مي‌كنند را تأييد كرد. براساس قوانين جديد رژيم صهيونيستي، پرتاب سنگ از سوي فلسطيني‌ها تا 20سال مجازات حبس دارد. اين در حالي است كه پرتاب سنگ تنها اقدام دفاعي فلسطيني‌ها در برابر نظامياني است كه به سلاح و گاز اشك‌آور مجهز هستند.

کد خبر 307553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha