چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه هشدار داد: جسارت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تاوان سنگینی را متوجه تل آویو خواهد کرد.

جسارت به مسجدالاقصی تاوان سنگینی دارد

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، گفت: برخی کشورهای منطقه به جای ائتلاف علیه کشوری اسلامی، مانع تجاوزهای رژیم کودک کش صهیونیستی و دشمن اصلی اعراب و جهان اسلام به قبله نخست مسلمانان شوند.

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه برگزاری نشست فوق العاده و اقدامات عملی و مؤثر سازمان همکاری اسلامی برای مقابله قاطع با تجاوزات و جاه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی را ضروری دانست.

امیرعبداللهیان گفت: شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس، برنامه ثابت رژیم صهیونیستی است و این رژیم این اهداف را همچنان پیگیری می‌کند.

وی افزود: با وجود همه ملاحظات بین المللی و قطعنامه های موجود علیه رژیم صهیونیستی، متأسفانه رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیست این اهداف را پیگیری می‌کند و تجاوز اخیر به مسجدالاقصی نیز برای تحقق این اهداف بلندمدت است.

امیرعبداللهیان گفت: متأسفانه برخی از دوستان ما در منطقه به جای آنکه مبارزه با رژیم صهیونیستی را در اولویت کاری خود قرار دهند، حمله به کشور اسلامی را مد نظر قرار داده اند.

وی با اشاره به اقدامات عربستان و برخی کشورها علیه یمن در کشتن زنان، کودکان و انسان‌های بی‌گناه افزود: شایسته است که همه امکانات جهان اسلام و جهان عرب برای حمایت از فلسطین و قبله نخست مسلمانان و نیز در مقابله با اهداف جاه‌طلبانه رژیم صهیونیستی بسیج شود.

معاون وزیر خارجه هشدار داد: اگر اهداف جاه طلبانه رژیم صهیونیستی محقق شود، همه کشورهای اسلامی و عربی را هدف قرار خواهد داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان همکاری اسلامی در حمایت از فلسطین گفت: شایسته است این سازمان با برپایی نشست فوق العاده نه فقط صرفاً با برپایی چنین نشستی بلکه با اقدامات مؤثر و فوق العاده به حمایت های عملی از فلسطین مبادرت و با جاه طلبی های رژیم صهیونیستی برخورد قاطع کند.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص طرح امریکایی‌ها برای تجزیه عراق اظهار داشت: از درون امریکا صداهای متناقضی درباره این موضوع شنیده می شود، بخشی از این کشور از تجزیه عراق سخن می گویند و بخشی در مخالفت با آن.

امیرعبدالهیان افزود: نکته مهم این است که بازیگران خارجی به ویژه امریکایی ها در عراق و کشورهای اسلامی رویکرد تجزیه و ذره ذره کردن این کشورها را پیگیری می کنند.

وی اضافه کرد: صهیونیست ها نیز رویکرد تجزیه کشورها را پیگیری می کنند و حتی اگر بتوانند ممکن است یک شهر را نیز به دو قسمت تجزیه کنند چون منافعشان را در تضعیف جهان اسلام و تضعیف ارتش های مقتدر اسلامی به ویژه در عراق، مصر، سوریه و دیگر کشورها می بینند.

امیرعبداللهیان گفت: متأسفانه شاهد اقداماتی از جانب مداخله گران خارجی در عراق هستیم که این اقدامات نتایجی شامل تضعیف این کشور، تشدید درگیری های طایفه ای و تجزیه این کشور خواهد داشت.

وی تأکید کرد: بر این اساس با صدای بلند اعلام می کنیم جمهوری اسلامی ایران امنیت، ثبات و آرامش عراق را صرفاً در سایه وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشور می داند و از این سیاست برای رسیدن به عراقی امن، آزاد و آباد حمایت می کند.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص تصمیم دولت بحرین برای محاکمه شیخ علی سلمان تصریح کرد: برخی افراد تندرو در حاکمیت بحرین حتی فرصت حل سیاسی مسائل این کشور را از مقامات عالی‌رتبه سلب کرده اند.

امیرعبداللهیان گفت: آنان به جای اینکه از فرصت ها برای وحدت، همگرایی و گفتگوی ملی به منظور مشارکت سیاسی همه طرف ها در بحرین استفاده کنند اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌اند که تحریک کننده و در تعارض با امنیت بحرین است و جامعه را به دو بخش تقسیم می کند.

وی افزود: شیخ علی سلمان دموکرات‌ترین رهبر معارض در بحرین به شمار می‌رود که حتی حکومت این کشور تحمل چنین چهره معتدلی را به عنوان مبارز سیاسی در کشورش ندارد که این رفتاری غیرقابل قبول و در تعارض با اصول اولیه دموکراسی است.

امیرعبداللهیان گفت: ما در بحرین از گفتگوهای ملی و راهکار سیاسی به منظور مشارکت همه بحرینی ها در روند انتخاباتی حمایت می کنیم روندی که هر بحرینی حق یک رأی دارد و این ابتدایی ترین اصل در دموکراسی است.

وی افزود: حکومت بحرین را نصیحت می کنیم که با مردمش آشتی کند زیرا این به امنیت این کشور و منطقه کمک خواهد کرد؛ ما از بحرینی که در صلح و ثبات با مردم و منطقه باشد استقبال می کنیم.

کد خبر 307418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha