چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

همشهری‌انلاین: هفتادمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل در مقر آن در نیویورک، آغاز شد.

سازمان ملل

به گزارش مركز اطلاع‌رساني سازمان ملل،هم‌زمان با هفتادمین سال تاسیس سازمان ملل متحد، سران کشورهای جهان جمعه سوم مهر( 25 سپتامبر ) در اجلاس اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 میلادی شرکت خواهند کرد.

افتتاحیه نشست سران هفتادمين مجمع عمومي سازمان ملل دوشنبه ششم مهر برگزار مي‌شود.

حسن روحانی ،رئیس‌جمهور کشورمان قرار است هفته آینده وارد نیویورک شود.

رئيس‌جمهور هشتمین سخنران روز نخست اجلاس سران کشورها در مجمع هفتادم است و در اجلاس اهداف توسعه پایدار نيز حضور خواهد داشت. 

موگنس لیکتوفت،رئیس هفتادمین دوره مجمع عمومی که اهل دانمارک است، ضمن ابراز امیدواری برای ادامه تلاش‌های رئیس شصت و نهمین دوره مجمع درباره برنامه کار توسعه پایدار تا سال 2030 میلادی گفت: کمتر از 10 روز دیگر رهبران کشورها براي تصویب برنامه کار توسعه پایدار تا سال 2030 میلادی در این مجمع جمع مي‌شوند.

در افتتاحیه مجمع هفتادم سازمان ملل بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز با تاکید بر تجربیه‌هاي لکتوفت در سمت وزیر خارجه، وزیر امور مالی و رئیس مجلس دانمارک، سمت جدید را به او تبریک گفت.

بان کی مون در سخنراني‌اش گفت: نزدیک به 60 میلیون نفر در نتیجه درگیری و خشونت بیش از هر زمان دیگری پس از جنگ جهانی دوم تاکنون آواره شده‌اند.

دبيركل سازمان ملل افزود: رنج‌‌ديدن انسان‌ها و وخامت اقتصادی درنتیجه فجایع طبیعی رو به افزایش است و فقط یک سوم از نیازهای مالی براي کمک‌های بشر دوستانه تامین شده است.

به گزارش آر تي، ولاديمير پوتين،رئيس‌جمهور روسيه نيز بعد از 10 سال غيبت امسال به نيويورك مي‌رود و ششم مهر در مجمع عمومي سخنراني خواهد كرد

کد خبر 307466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha