سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

صادق گودرزی: اعضای تیم ملی کشتی آزاد در فرایندی انتخابی مشخص شدند و با نفرات جوان پا به مسابقات جهانی لاس‌وگاس گذاشتیم، درست است.

صادق گودرزی

اما همين فرايند انتخابي هم با ايرادهايي مواجه بود كه ازجمله آن مي‌توان به زمان فينال‌ها اشاره كرد. اگر قرار است مسابقات انتخابي برگزار كنيم، مسابقه فينال هم بايد در يك روز انجام شود تا فرايند انتخابي شكل جدي به‌خود بگيرد. به هر حال، آزادكاران بعد از حضور در فرايند انتخابي در مسابقات جهاني شركت كردند و تا حدودي هم با بدبياري مواجه شدند. مثلا حسن رحيمي در فينال بدشانسي آورد و نتوانست مدال طلا بگيرد.

البته اينكه تيم ملي نتوانست مدال طلا بگيرد، بايد مورد بررسي قرار بگيرد. به عقيده من، تنها كسي كه بايد مدال طلا مي‌گرفت همين رحيمي بود. اما بقيه چرا در حدي نبودند كه از آنها انتظار مدال طلا داشته باشيم؟ حسن يزداني جوان است و در وزن غيرالمپيكي كشتي گرفت و گرچه تا فينال رفت، اما مطمئنا در وزن المپيكي نمي‌توانست به فينال برسد. زيرا كشتي گرفتن در وزن المپيكي به‌مراتب سخت‌تر است.

با مقايسه كشتي‌گيران ايران با كشتي‌گيران آمريكا به اين نتيجه مي‌رسيم كه كشتي آزاد ما آماتور است. همين جردن باروني آمريكايي سال 2013تصادف كرد و 5تا پيچ در پايش قرار دادند. اما وي تغيير چنداني نكرد و همان سال توانست مدال طلاي جهان را كسب كند. زيرا از قهرمان خود حمايت كردند، براي اين كشتي‌گير هزينه شد تا قهرمان بماند. حالا خودِ من به‌عنوان مدال‌آور المپيكي همان سال از ناحيه گردن آسيب‌ديدم ولي حمايتي از بنده نشد و مجبور شدم كشتي را كنار بگذارم. حالا مسابقات جهاني آمريكا به اتمام رسيده و به‌نظر من، بايد گروه آناليز براي بررسي وضعيت ملي‌پوشان در مسابقات جهاني تشكيل شود.

البته گروهي كه بتواند آناليز منصفانه‌اي انجام دهد نه اينكه شخص آقاي خادم به اين مسائل رسيدگي كند. خادم علاوه بر رياست فدراسيون سرمربي تيم ملي كشتي آزاد هم است و سؤال من اين است كه او چگونه مي‌تواند از كار خود ايراد بگيرد؟ مشكل هم همين‌جاست و به‌نظر من، خادم به‌عنوان رئيس فدراسيون بايد به وضعيت تيم‌هاي ملي رسيدگي كند نه اينكه خودش سرمربي تيم ملي هم باشد و امور ديگر را هم در اختيار داشته باشد. در اين شرايط نمي‌توان نتيجه‌اي از گروه آناليز گرفت و مشكلات باقي مي‌ماند. يكي از مشكلات بزرگ آزادكاران در مسابقات جهاني اين بود كه نمي‌توانستند زيرگيري كنند. كريمي و رحيمي تنها كشتي‌گيراني بودند كه زيرگيري مي‌كردند ولي بقيه با فشار دست‌هاي خود مي‌خواستند نتيجه بگيرند. مسئله بدنسازي يكي ديگر از مشكلات تيم ملي بود و همچنين مشكلات ديگر كه اجازه نداد تيم ملي در مسابقات جهاني عملكرد قابل‌قبولي داشته باشد.

کد خبر 307309

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha