محمد بنا، معمار کشتی فرنگی ایران که افتخارات بسیاری را برای ورزش اول کشور به‌دست آورده، پس از ناکامی مسابقات لاس وگاس دوباره به تیم ملی کشتی فرنگی بازگشت.

محمد بنا

 اما تيمي كه او حالا دوباره مربي‌اش شده، با تيمي كه قهرمان المپيك لندن شد، از زمين تا آسمان تفاوت دارد. تيم محمد بنا حالا تيم به‌‌هم‌ريخته‌اي است كه ستارگانش با مشكلات بسياري روبه‌رو هستند و او بايد تيم كشتي فرنگي جديدي را از نظر ساختار از نو بسازد. محمد بنا در اين رابطه مي‌گويد: «بعد از المپيك لندن تقريبا يك وقفه 3ساله براي تيم اتفاق افتاده و شرايط كار را براي من سخت‌تر كرده، اما تمام تلاشم بر اين است تا بتوانم در اين مدت باقيمانده اين تيم را از نظر رواني به‌شرايط ايده‌آل و خوبي برسانم تا بتوانيم براي كسب 3سهميه باقيمانده در رقابت‌هاي گزينشي شرايط خوبي را فراهم كنيم. از نظر جسماني كشتي‌گيران هيچ مشكلي ندارند و مي‌توانم بگويم اين تيم از نظر قدرت بدني يكي از بهترين تيم‌هاي دنياست.»

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر مي‌كنيد كشتي فرنگي در ريو بتواند مدال‌هاي المپيك لندن را تكرار كند؟ خاطرنشان كرد: بعضي وقت‌ها كشتي‌گير همانند كامپيوتر مي‌ماند كه اطلاعات آن به‌دليل عدم‌به‌روزرساني كم كم از بين مي‌رود و خاموش مي‌شود و نياز به اين دارد كه دوباره انگشتي روي مانيتور زده شود تا بعد از رسيدن به‌خودباوري لازم، اطلاعات خود را به‌روزر كند. كشتي‌گيران ما در حال حاضر چنين شرايطي دارند. هر چقدر از نظر جسماني عملكرد موفقي دارند اما از نظر رواني دچار مشكل هستند و نياز به يك تلنگر دارند تا آنها را از خوابي كه در آن فرو رفته‌اند، مجددا بيدار كنيم. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي اضافه كرد: من از هم‌اكنون نمي‌توانم قول تكرار مدال لندن را در ريو بدهم. بايد چند مرحله اردوي آماده‌سازي را تشكيل دهم و پس از ارزيابي شرايط آنها بگويم كه آيا در قزاقستان مي‌توانيم 3سهميه باقيمانده را كسب كنيم يا خير؟ در اين صورت با فراغ بال بيشتري مي‌توانم براي آماده‌سازي فرنگي‌كاران حركت كنم و به درستي بگويم كه آيا در ريو براي مدال طلا شرايط قابل‌قبولي داريم يا خير؟

بنا همچنين در رابطه با اين پرسش كه آيا مرحوم مادرتان آرزوي برگشت شما به كشتي فرنگي را داشت يا خير؟ افزود: مادرم سال‌ها در كنار من بود و با گريه‌هاي من به‌خاطر باخت كشتي‌گيران براي فرنگي‌كاران گريه مي‌كرد. يكي از مشكلات بزرگي كه سبب شد چند سالي از كشتي فرنگي دور باشم، به‌خاطر بيماري مادرم بود چون او از يك بيماري سخت رنج مي‌برد و از تمركز لازم برخوردار نبود به همين‌خاطر 24ساعت مراقبش بودم. حتي سال‌هاي آخر بيماري‌اش قادر به حرف‌زدن نبود و هميشه آرزو داشت كه من را دوباره در كنار تشك كشتي ببيند و شاهد بازگشت من به فدراسيون كشتي باشد. وي علاقه زيادي به حميد سوريان داشت و عاشقانه او را ستايش مي‌كرد. محمد بنا روزهاي سختي پيش رو دارد، اميدواريم معمار بزرگ كشتي فرنگي كشور دوباره براي ايران افتخارآفرين باشد.

کد خبر 308813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha