همشهری آنلاین: در روز سوم و پایانی پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در لاس وگاس آمریکا، حسن رحیمی و حسن یزدانی به مدال نقره دست یافتند، علیرضا قاسمی پنجم شد و پرویز هادی از کسب عنوان بازماند.

Hasan Rahimi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی در دور اول مقابل میجاس از ونزوئلا با نتیجه نزدیک 4 بر 3 به برتری رسید و در دور دوم اسداله لاچینوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل بلاروس را با نتیجه 7 بر 0 مغلوب كرد.

رحیمی در دور سوم آنتونی راموس از آمریکا را در یک کشتی حساس و نفس‌گیر با نتیجه 3 بر 1 شکست داد. حریف وی در مرحله یک چهارم نهایی هاک جین جانگ از کره شمالی، قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی بود كه در یک کشتی حساس و نفس‌گیر با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد و سهمیه المپیک را کسب کرد.

رحیمی در نیمه نهایی مقابل ویکتور لبدف، قهرمان جهان از روسیه با اقتدار و با نتیجه 5 بر 1 به برتری رسید. وی در دیدار فینال مقابل دیوید خنچیگیاشویلی، کشتی‌گیر مطرح گرجستانی و دارنده دو مدال نقره المپیک و جهان در حالی که با نتیجه 4 بر 3 ازحریف پیش بود، با نتیجه 4 بر 5 نتیجه را واگذار کرد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

در وزن 70 کیلوگرم حسن یزدانی در نخستین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم جانگ از کره جنوبی، دارنده مدال برنز آسیا را با نتیجه 16 بر 4 شکست داد و در دور سوم میروسلاو کایروف از بلغارستان، دارنده مدال برنز اروپا را در حالی که با نتیجه 4 بر 1 پیش بود، ضربه فنی کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تلاشادزه از گرجستان، نفر پنجم بازی‌های اروپایی در تایم اول با ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

یزدانی در این مرحله مقابل گرین از آمریکا در یک کشتی زیبا با نتیجه 9 بر 4 به برتری رسید و فینالیست شد و در دیدار فینال مقابل ماگومد رسول حاجی ماگموداف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه با نتیجه 3 بر 10 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 74 کیلوگرم علیرضا قاسمی در نخستین تجربه حضور در رقابت‌های جهانی، در دور اول لومیا از ایتالیا را با نتیجه 12 بر 1 شکست داد و در دور بعد مقابل یوگنی نیدلکو از مولداوی، قهرمان رقابت‌های دانشجویان جهان با نتیجه نزدیک 4 بر 4 پیروز و راهی دور سوم شد.

قاسمی در دور سوم با جامبر کویلاشویلی از گرجستان، نفر سوم بازی‌های اروپایی روبرو شد و با پیروزی 3 بر 2 حریف جردن باروز از آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در مسابقه با باروز، قهرمان المپیک و چند دوره جهان مسابقه خوبی را به نمایش گذاشت، اما با نتیجه 5 بر 0 شکست خورد و با توجه به حضور باروز در دیدار فینال، به گروه شانس مجدد رفت.

قاسمی در این مرحله مقابل برژوژوفسکی از لهستان، نفر پنجم جهان با نتیجه 8 بر 3 به برتری رسید و علاوه بر کسب سهمیه المپیک به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز مقابل انور گودیف روس، قهرمان بازی‌های اروپایی با نتیجه 8 بر 0 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 125 کیلوگرم پرویز هادی که در آخرین روزهای حضور در رقابت‌های جهانی با مصدومیت از ناحیه پا مواجه شد، در دور نخست به دلیل حاضر نشدن الکسی شیماروف از بلاروس، قهرمان جهان پیروز شد و در دور دوم گوگلایف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل اسلواکی و نفر پنجم بازی‌های اروپایی را با نتیجه 10 بر 0 شکست داد. وی دور سوم مقابل بلال ماخوف روس، دارنده چند مدال طلای جهان با نتیجه 2 بر 11 شکست خورد و با توجه به شکست ماخوف مقابل طاها اکگول از ترکیه در مرحله نیمه نهایی، هادی به کار خود در رقابت‌ها پایان داد.

 

کد خبر 307023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha