یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵
۰ نفر

دبیر شورای‌عالی فضای مجازی که بعد از صدور حکم رهبر معظم انقلاب برای اعضای جدید این شورا، بیشتر از گذشته در رسانه‌ها درباره موضوعات مرتبط با این حوزه اظهارنظر می‌کند، با حضور در یک برنامه تلویزیونی از عضویت ۱۳میلیون ایرانی در شبکه تلگرام خبر داد.

محمدحسن انتظاري با بيان اينكه شبكه‌هاي اجتماعي خارجي مشكلات عديده‌اي را براي كشور به‌وجود آورده‌اند، بر لزوم مقررات‌گذاري استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي خارجي تأكيد كرد و گفت: سالانه 2 تا 3هزار ميليارد تومان هزينه پهناي باند اينترنت مي‌دهيم، اين در حالي است كشوري مانند كره‌جنوبي ۹۰درصد اطلاعات فضاي مجازي را در داخل كشور خود توليد مي‌كند.

وي با اشاره به هجوم فرهنگي بيگانه كه سبك زندگي ايراني را در هدف قرار داده و نبايد اجازه دهيم شبكه‌هاي خارجي اجتماعي بدون مقررات در كشور فعاليت كنند، اعلام كرد: شبكه‌هاي داخلي بومي‌ مي‌توانند كاربران اين شبكه‌هاي اجتماعي و كاربران ديگري را جذب كرده و اين از لحاظ اقتصادي و فرهنگي به نفع كشور خواهد بود.

وي همچنين با اشاره به اينكه برنامه جامعي براي دسترسي به محتواي سودمند و جلوگيري از محتواي مضر در شوراي‌عالي فضاي مجازي تحت عنوان «طرح فضاي مجازي سالم» به تصويب رسيده، وعده داد كه اين برنامه فضاي مجازي ايمن، سالم و مفيد بدون فيلتر را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.

به گفته وي، طراحي آزمايشي اين طرح رو به اتمام است و تا 3‌ماه آينده قابل ارائه خواهد بود. روز گذشته دادستان كل كشور نيز درباره فيلترينگ تلگرام در كميته تعيين مصاديق مجرمانه گفت: شوراي‌عالي فضاي مجازي با حكم رهبري آغاز به‌كار كرده و ان‌شاء‌الله در نخستين جلسه آن به بررسي تهديدات فضاي مجازي خواهيم پرداخت.

کد خبر 307133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha