همشهری‌آنلاین: دو عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اعلام کردند: تصمیمی درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گرفته نشد.

Telegram

جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه 6 ابان ماه برگزار شد تا درباره نحوه ادامه فعاليت‌هاي برخي شبكه‌هاي اجتماعي تصميم گيري شود.

محمدعلی اسفنانی عضو كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه با اشاره به اين جلسه گفت: این جلسه از ساعت 14 چهارشنبه 6 آبان ماه و با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه گزارش‌هایی درباره وضعیت شبکه‌های اجتماعی از سوی اعضای کارگروه ارائه شد. همچنین پلیس فتا و دادستانی کل گزارشی درباره وضع موجود شبکه‌های اجتماعی به اعضا ارائه کردند.

وی به ايرنا گفت: در نهایت درباره فیلترشدن شبکه‌های اجتماعی در این جلسه تصمیم گیری نشد و این موضوع به جلسات آینده موکول شد.

اسفنانی اضافه کرد: هنوز زمان دقیق جلسه بعدی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مشخص نشده است.

اما دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نيز درباره اين جلسه توضيحاتي ارائه كرد.

وي بر خلاف اسفناني كه عنوان كرده بود تمامي اعضا در جلسه حاضر بودند به غیبت برخي اعضا و به حدنصاب نرسیدن براي تصمیم‌گیری درباره سرنوشت تلگرام اشاره كرد.

عبدالصمد خرم‌ابادی اظهار داشت: در این جلسه موضوع نرم‌افزار تلگرام بررسی شد اما به دلیل غیبت اعضا و به حدنصاب نرسیدن جلسه تصمیم‌گیری درباره این پیام‌رسان به جلسات بعدی موکول شد.

وی در پاسخ به اين سئوال که آیا شبکه اجتماعی تلگرام متعلق به روسیه است به فارس گفت: در سایت تلگرام به صورت رسمی اعلام شده که این پیام‌رسان روسی نیست و مؤسس آن برادران دروف، نیکولا و پاول دروف هستند که خودشان روسی‌اند و همچنین بعضی از توسعه‌دهندگان و همکاران تلگرام نیز روسی هستند اما تلگرام هیچ ارتباط فیزیکی و حقوقی به روسیه ندارد و مقر آن در برلین آلمان است.

بر اساس برخي گزارش‌ها، نماینده وزارت ارتباطات در کمیته فیلترینگ در جلسه 6 آبان ماه حضور نداشت و علت غیبت وی حضور در مأموریت کاری اعلام شد.

کد خبر 311895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha