همشهری آنلاین: حجت‏‌الاسلام شهابی با اشاره به این‌که مأمون به اجبار دختر خود را به ازدواج امام جواد درآورد تا در خاندان پیامبر(ص) نفوذ کند، گفت: امام جواد (ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و اینکه دختر مأمون از امام (ع) صاحب فرزند نشد امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر (ص) باقی ماند.

امام جواد (ع)

به گزارش رسا، حجت‏‌الاسلام مهدی شهابی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: آن حضرت در سال 195 هجری قمری به دنیا آمدند و در سال 225 هجری قمری در سن 25 سالگی زندگی مظلومانه و پر دشوار خود را با شهادت در راه خداوند به پایان رساندند.

وی افزود: مهم‏ترین مسأله‏ در زندگی امام جواد (ع) که به جا است هم‏ اکنون از آن سخن گفته شود این است که در زمان ایشان دستگاه خلافت عباسیان و شخص مأمون با به ازدواج در آوردن دختر خود به عقد ایشان سعی در انحراف امامت از خاندان پیامبر اسلام (ص) داشت.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: وقتی هجوم خلفا بر ایشان سبب شد که تن به این ازدواج دهند امام (ع) با درایت بسیار بالا و البته لطف خداوند جلوی انحراف عظیمی را گرفتند، زیرا که مأمون قصد داشت تا به مسلمانان القا کند که امام بعدی مسلمین از نسل او است.

حجت‌‏الاسلام شهابی تصریح کرد: امام جواد (ع) با درایت بسیار بالا این هجمه را دفع کرد و با لطف خدا و اینکه دختر مأمون از امام (ع) صاحب فرزند نشد امامت در خاندان عصمت و طهارت پیامبر (ص) باقی ماند.

وی ابراز داشت: اینکه در برخی روایات وجود امام جواد (ع) را پربرکت‏‌ترین وجود در مخلوقات معرفی می‌‏کند شاید به این سبب باشد که ایشان شبب حفظ ولایت و امامت در خاندان پیامبر (ص) باشد.

استاد حوزه علمیه قم، ساده‌زیستی امام جواد (ع) را در زندگی را الگویی برای جامعه امروزی دانست و اظهار داشت: امروزه باید جوانان انقلابی و مومن کشور با الگوپذیری از امام جواد (ع) از تشریفات زندگی بکاهند و هدف خود را در زندگی ساختن زندگی مادی صرف نباشد.

وی در پایان با ابراز نگرانی از روش کسب درآمد در کشور تصریح کرد: از تأکیدات مهم امام جواد (ع) کسب روزی حلال و کار و تولید است اما متأسفانه امروز برخی فقط به دنبال کسب پول بیشتر بدون در نظر گرفتن حلیت یا حرمت آن است.

کد خبر 307130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha