همشهری آنلاین: سرزمین خورشید هشتم امروز بار غم شهادت ابن الرضا (ع) را به دوش می‌کشد و در غم جانسوز شهادت دردانه ثامن الحجج (ع) سیاهپوش و عزادار است.

حرم امام جواد (ع)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، عزاداران و سوگواران از شب شهادت امام جواد (ع)، پیاده و گروهی به سمت حرم مطهر رضوی به حرکت درآمده تا در شبی سراسر حزن و اندوه، به مولای خود تسلیت گویند و در کنار مضجع شریفش آرام گیرند.

پارچه‌های سیاه نصب بر در و دیوار، حرکت و حضور ده‌ها هیات مذهبی و عزادار در مسیرهای منتهی به حرم، برگزاری ده‌ها مجلس وعظ و مدیحه‌سرایی و تبیین سبک و سیره جواد الائمه (ع)، در اندوه جوان رضوی فضای شهر را سنگین و سوگوار کرده است.

مجالس شب شهادت امام جواد (ع) و مراسم مذهبی پس از نماز مغرب و عشاء با حضور میلیونی زائران و مجاوران بارگاه قدسی و نیز مدیحه‌سرایان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در صحن جامع حرم مطهر رضوی و نظیر آن نیز در مساجد، تکایا، محافل، بقاع متبرکه مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار شد.

در روز شهادت امام نهم شيعيان نيز مراسم ویژه روز شهادت حضرت جواد الائمه (ع) با حضور زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

همچنين مراسم شب شهادت حضرت جواد الائمه علیه‌السلام، در جوار آستان مقدس 950 امامزاده کشور و همچنین در کاظمین، مرقد مطهر آن امام همام برگزار شد.

کد خبر 307232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha