دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام قاسم پورمسئله‌گو: سن شریف امام‌رضا علیه‌السلام به ۵۰نزدیک شده بود و امام دارای فرزندی نشده بودند و این باعث انکار بعضی نسبت به امامت امام رضا علیه‌السلام شد و دلیل آن تعداد ائمه بود که باید به ۱۲امام می‌رسید و حال آنکه امام رضا هنوز دارای فرزند نشده بودند.

امام جواد

در این زمان امام جواد علیه‌السلام به دنیا آمدند که خیر و برکت بزرگشان این بود که تمام دشمنی‌ها نقش بر آب شد. دیگر امام رضاعليه‌السلام جانشيني همچون امام جواد دارد. و براي نخستين بار شيعيان امامي خردسال را تجربه مي‌كنند.

شيعه آماده مي‌شود تا دوره‌اي عبرت آموز را بگذراند. از طرفي ‌ امام جواد در سن پايين به امامت مي‌رسد و از طرفي در سن پايين به شهادت مي‌رسد. دوره‌اي عجيب كه سياست‌هاي مأمون هنوز ادامه دارد، ديگر شيعيان فهميده‌اند قاتل امام رضا عليه‌السلام مامون است پس او خدعه‌اي جديد را طرح‌ريزي مي‌كند. تصميم مي‌گيرد خود را به خاندان پيامبر نزديك‌تر سازد. دختر خود را به ازدواج امام جواد عليه‌السلام در مي‌آورد و از اين كار اهدافي را دنبال مي‌كند.

با فرستادن دختر خود به خانه امام براي هميشه ايشان را تحت نظر دارد، همچنين امام را به دربار پر عيش‌ونوش خود نزديك مي‌كند و بدين‌ترتيب بر قداست امام لطمه وارد مي‌سازد و به خيال خود امام را از مقام عصمت ساقط مي‌كند. از سويي با اين وصلت از قيام و اعتراض علويان جلو‌گيري و خود را دوستدار و علاقه‌مند به آنان وانمود مي‌كند. و عوام‌فريبي راه مي‌ا‌ندازد كه دخترم فرزندي دارد كه از نسل علي بن ابي‌طالب است؛يعني سياستي كه مأمون در زمان امام رضا عليه‌السلام داشت در دوره امام جواد پيشرفته‌تر شد. اما امام جواد با كياست خود وارد دستگاه بني‌عباس شدند و نه‌تنها سياست‌هاي مأمون پيش نرفت بلكه به شيعيان كمك‌هاي فراوان كردند. تعجب نبايد كرد از ۲۵۰ حديثي كه از امام جواد به ما رسيده است، اين تعداد كم، ثمره درگيري‌هاي امام با سياست‌هاي مزورانه ماموني است.

کد خبر 330972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha