همشهری آنلاین: در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در شهر لاس وگاس آمریکا، سید احمد محمدی و علیرضا کریمی به مدال برنز دست یافتند، عباس طحان پنجم شد.

Wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در رقابت‌های وزن 65 کیلوگرم، محمدی در دور نخست مقابل داوید هابات از اسلوونی در تایم اول با نتیجه 12 بر 0 به پیروزی رسید و در دور دوم مقابل فرانکلین کوبايي، قهرمان پان آمریکن با نتیجه 6 بر 0 به برتری رسید و راهی دور سوم شد. محمدی در این مرحله در یک کشتی حساس و نفس‌گیر مقابل برنت مت کالف، قهرمان پان آمریکن از آمریکا با نتیجه 5 بر 4 پيروز شده و به مرحله یک چهارم نهایی رسيد.

وی در این مرحله برابر گئورگی بوچار از رومانی، نفر پنجم بازی‌های اروپایی سال 2015 با نتیجه 6 بر 1 به برتری دست یافت و در نیمه نهایی برابر فرانک چامیزو، کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل تیم ایتالیا، دارنده مدال برنز جهان و نفر دوم بازی‌های اروپایی 2015 در حالی که دو بر صفر پیش بود، در یک لحظه غفلت ضربه فنی شد و به دیدار رده‌بندی رفت. چامیزو در دیدار مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر 5 از سد طغرل عسکراف، قهرمان المپیک از آذربایجان گذشت.

محمدی برای کسب مدال برنز مقابل طغرل عسکراف در کمتر از 4 دقیقه با نتیجه 15 بر 5 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد و سهمیه المپیک را نیز کسب کرد. در دیدار فینال نیز فرانک چامیزو در یک کشتی نزدیک با نتیجه 4 بر 3 از سد نوروزاف ازبک گذشت و قهرمان شد.

در وزن 86 کیلوگرم که 43 کشتی‌گیر روی باسکول رفتند، علیرضا کریمی در دور نخست مقابل امیدجان عثمانوف از ازبکستان، قهرمان آسیا و نفر سوم بازی‌های آسیایی 2014 در کمتر سه دقیقه با نتیجه 11 بر 0 به برتری رسید و در دور دوم پیوتر اینالوف از مولداوی، نفر دوم بازی‌های اروپایی 2015 را در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتیجه 14 بر 7 شكست داد و راهی دور سوم شد.

کریمی در این مرحله مقابل ویل هینو از فنلاند در کمتر از دو دقیقه با نتیجه 10 بر 0 به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار مقابل ابراگیم آلداتوف، دارنده دو مدال طلا و دو مدال نقره جهان از اوکراین مقتدرانه و با انجام زیرگیری‌های بی نقص با نتیجه 16 بر 4 به پيروزي رسيده و به مرحله نیمه نهایی رفت.

کریمی در دیدار نیمه نهایی مقابل عبدالرشید سعداله‌یف روس، دارنده مدال طلای جهان و تانک روس نمایش مناسبی داشت اما با نتیجه 2 بر 6 باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی برای کسب مدال برنز مقابل پیتر گانف، کشتی‌گیر مطرح بلغارستانی در کمتر از 3 دقیقه با اجرای فنون زیبا و بی‌نقص همچون زیرگیری و بارانداز با نتیجه 12 بر 0 به برتری رسید و به مقام سوم رسید. کریمی در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی سهمیه المپیک را نیز کسب کرد.

در وزن 97 کیلوگرم عباس طحان در دور اول مقابل جوزف جالوویار از اسلواکی با نتیجه 4 بر 0 به پيروز شد و در دور دوم ژئو ژانگ از چین، نفر پنجم آسیا را 11 بر 0 شکست داد. در دور سوم مقابل ابراهیم بلوکباشی از ترکیه با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید و در یک چهارم نهایی در مبارزه با موسی‌یف از قرقیزستان، قهرمان آسیا و نفر دوم بازی‌های آسیایی در حالی که تا 15 ثانیه پایانی با نتیجه 4 بر 0 عقب بود، با نتیجه 4 بر 4 به برتری دست یافت و به نیمه نهایی راه يافت.

طحان در مرحله نیمه نهایی مقابل فردریک اسنایدر از آمریکا با نتیجه 3 بر 6 باخت و راهی دیدار رده‌بندی شد و در این مسابقه برابر پاول اولینیک از اوکراین با نتیجه 2 بر 3 شکست خورد و به مقام پنجم رسید و در نخستین تجربه حضور در رقابت های جهانی سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

در وزن 61 کیلوگرم که 23 کشتی گیر وزن کشی كردند، بهنام احسان‌پور در دور اول برابر واسیل شوپتار از اوکراین، دارنده مدال برنز بازی‌های اروپایی در حالی که با نتیجه 6 بر 4 پیش بود، در دقایق پایانی با نتیجه 6 بر 10 باخت و با توجه به شکست این کشتی‌گیر اوکراینی مقابل حریف مغول در مرحله نیمه نهایی، احسان‌پور حذف شد.

کشتی‌گیر اوکراینی تا حضور در دیدار مرحله نیمه نهایی بوگومایف روس و منیر آکتاس از ترکیه را شکست داده بود.

 

کد خبر 306880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha