همشهری آنلاین: مراسم اهدای جوایز برنده‌های ۶ رشته ورزشی هفتمین المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌ پیام نور برگزار شد.

olympiad۲

این رشته‌ها شامل تنیس روی میز، کاراته، تکواندو، دو و میدانی، بدمینتون و شنای است. المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان با محوریت وزارت علوم، هر دوسال یکبار برگزار می‌شود. ورزشکاران دختر از 30 استان در 10 رشته‌ ورزشی؛ فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، کاراته، تکواندو و دو ومیدانی به رقابت پرداخته‌اند. این دوره با حضور 183 داور قضاوت‌ می‌شود. جوایز سایر رشته‌ها پس از نهایی شدن نتایج اهدا خواهد شد.

در مراسم اهدای این جوایز  که با میزبانی همدان برگزار شد، مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور، مشاور اجرایی رئیس کل المپیاد ورزشی دانشگاه پیام نور، رئیس دانشگاه پیام نور همدان، دبیر کل المپیاد، سرپرستان کل تیم‌ها، مربیان و ورزشکاران و نایب رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حضور داشتند.

غلامرضا شعبانی بهار معاون وزیر ورزش و جوانان درباره این المپیاد گفت: برگزاری مسابقات بیانگر اهمیت مسئولان به موضوع ورزش در بین دانشجویان و جوانان است. مسابقات ورزشی که محور اصلی آنها بر روی فعالیت‌های حرکتی است، سبب ایجاد زمینه‌های سلامتی و شور و نشاط در بین دانشجویان و جامعه می شود. یکی از اولویت‌های اصلی در دولت یازدهم توسعه ورزش همگانی و ورزش بانوان است که بر توجه به آن تأکید دارند و برنامه‌هایی که در وزارتخانه در این راستا انجام شد و نتایج قهرمانی‌های ایران در این عرصه در سطوح فراتر از کشور موید این موضوع است.

وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار ایرانی مقام‌های قهرمانی بسیاری را از آن خود کرده‌اند، گفت: اخیرا عباسعلی قهرمان جهان، الهه احمدی قهرمان تیراندازی جهان، مه لقا جامه بزرگ مقام چهارم قهرمان تیراندازی جهان، نجمه خدمتی قهرمان جهان را کسب کرد و همه این موارد نشان می‌دهد که رشد و توسعه این بخش در کشور به خوبی انجام گرفته است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اعتبار 8.5 میلیارد تومان برای توسعه ورزش همگانی به فدراسیون‌ها اختصاص یافت، گفت: در بحث توسعه زیر ساختها بخش عمده‌ای از این مسئولیت برعهده شهرداری‌ها و جزء وظایف ذاتی آنها است که برای ورزش شهروندی زیرساختهای لازم را فراهم کنند، در شورای هماهنگی توسعه ورزش همگانی در حال پیگیری این موضوع  هستیم که شهرداریها این فضا را در شهرها ایجاد کنند. این اقدام با مشارکت این نهاد سبب می‌شود تا زمینه‌ای را برای توسعه ورزش همگانی در همه بخش ها و با محوریت خانواده در سراسر کشور داشته باشیم.

در این مراسم عبد‌المهدی نصیرزاده مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور کشور گفت: به اعتقاد من همه شرکت‌کنندگان در در هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دختران برنده هستند چرا که موفق به کسب روابط اجتماعی و ارتباطات در این رویداد شدند.

به گزارش "کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی المپیاد" وی با اشاره به این که این دور از المپیاد با وجود کمبود‌های مالی دانشگاه برگزار شده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند "اگر بانوان ما ورزش نکنند ورزش، همگانی نخواهد شد و رهبر کبیر انقلاب نیز فرمودند "اگر ورزش برای آقایان مستحب است برای خانم‌ها واجب است" که این فرمایشات تکلیف ما را در خصوص ورزش بانوان مشخص می‌کنند.

کد خبر 306840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha