همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه پیام‌نور گفت: شهریه دانشگاه پیام‌نور نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته و از مهر ماه سال تحصیلی جاری اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، دكتر محمدعلی سرلک با اشاره به تسهیلات دانشگاه پيام‌نور برای رتبه‌‌های برتر کنکور، گفت: کمک هزینه تحصیلی تا سقف شهریه به این دانشجویان تعلق می‌گیرد و به نوعی تحصیل این دانشجویان رایگان محسوب می‌شود.

وی گفت: دانشگاه پیام‌نور با چند بانک مختلف تفاهم‌نامه امضا کرده است، بر همین اساس رتبه‌های برتر برای دریافت وام و تسهیلات بانکی از جمله وام ازدواج، وام خرید خودرو، وام خوداشتغالی به این بانک‌ها معرفی می‌شوند. علاوه بر دانشجویان، خانواده آنان نیز می‌توانند از تسهیلات بانکی که دانشگاه با آنها قرارداد دارد، استفاده کنند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: از دیگر تسهیلاتی که به رتبه‌های برتر تعلق می‌گیرد، اولویت در استخدام‌های آتی دانشگاه، اجازه تحصیل همزمان در دو رشته، کمک هزینه سفر عتبات، امکان انتقال به هر واحد و مرکز پیام‌نور، امکان تغییر رشته بدون محدودیت، انتخاب محل آزمون در هر مرکز و واحد، کمک هزینه سفر علمی و دانشجویی است.

سرلک افزود: دانشگاه پیام‌نور بیش از 500 مرکز و واحد، 80 شعبه خارجی و 15 نمایندگی مستقیم خارجی دارد و رایزنی‌هایی با وزارت علوم انجام داده تا در قاره‌های مختلف، پایگاه ایجاد کرده و شعب و نمایندگی‌های این دانشگاه را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور در صدد است دوره کارشناسی فراگیر را در این دانشگاه احیا کند. همچنین حضور و غیاب در کلاس‌های پیام‌نور اجباری نیست، بنابراین افرادی که شاغل هستند می‌توانند با خیالی آسوده در این کلاس‌ها شرکت کنند.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور با بیان اینکه هیچ یک از رشته‌های دانشگاه پیام‌نور در دفترچه کنکور حذف نشده و همچنین هیچ یک از مراکز و واحدهای این دانشگاه تعطیل نشده‌اند، درباره لغو قرارداد 300 تن از اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: این افراد تا پایان بهمن‌ ماه با دانشگاه قرارداد دارند و قرارداد هیچ‌یک از آنها لغو نشده است. دانشگاه پیام‌نور حدود 2400 مربی و دستیار علمی دارد که برنامه ساماندهی نیروهای علمی خود را در دستور کار دارد.

در ادامه این نشست، میرزاحسن حسینی معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور درباره افزایش شهریه برای سال آینده تحصیلی، گفت: شهریه دانشگاه پیام‌نور نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته و از مهر ماه سال تحصیلی جاری اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با چند بانک قرارداد و تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم که به دانشجویان وام ارائه دهند. دانشجویان می‌توانند علاوه بر وام صندوق رفاه، از وام بانک‌هایی که دانشگاه با آنها قرارداد منعقد کرده، استفاده کنند.

معاون اداری مالی و عمرانی دانشگاه پیام‌نور اضافه کرد: مراکز و واحدهای پیام نور استان تهران از امروز آمادگی دارند که به داوطلبان کنکور مشاوره رایگان ارائه دهند و همچنین از اواخر هفته آینده نیز مشاوره رایگان به داوطلبانی که قصد دارند بدون آزمون در دانشگاه پیام‌نور تحصیل کنند، آغاز می‌شود.

کد خبر 302278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha