همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه پیام‌نور از بازبینی رشته‌های تحصیلی این دانشگاه خبر داد و گفت: به دنبال اراده وزارت علوم برای ایجاد دانشگاه‌های نسل سوم، آمایش جدی رشته‌ها و رشته محل‌های دانشگاه پیام‌نور در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، دكتر محمدعلی سرلک درباره حذف برخی از رشته‌های قدیمی دانشگاه پيام‌نور و ایجاد رشته‌های جدید بین رشته‌ای، گفت: تعدادی از رشته‌ها در دهه‌های گذشته تدوین و ایجاد شده است بنابراين ضروری است که مورد بازبینی قرار گيرند.

وی با تاکید بر توجه به نیازهای روز، نیاز بازار کار و توانمندسازی نیروی کار و افزایش مهارت‌های انسانی و ادراکی در دانشگاه‌ها، گفت: فرآيند بازبینی و آمایش رشته‌ها و رشته محل‌ها در دانشگاه پیام‌نور آغاز شده است.

سرپرست دانشگاه پيام‌نور درباره تجمیع واحدهای این دانشگاه افزود: در تجمیع واحدها بيش از آنكه منافع مالی مدنظر قرار گيرند، به دنبال ساماندهی مراکز و واحدها هستیم. تعطیلی یک مرکز آموزشی ممکن است دسترسی به آموزش عالی برای محرومین را کاهش دهد اما تجمیع رشته‌ها و آمایش آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی درباره افزایش کیفیت آموزشی در واحدهای دانشگاه پیام‌نور گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام که در اواخر سال 93 اعلام شد، دانشگاه پیام‌نور توانست با کسب 100 امتیاز رتبه اول کیفیت آموزشی را به همراه دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران کسب کند.

سرلک دانشگاه پیام‌نور را جزء 10 دانشگاه برتر در حوزه پژوهش خواند و گفت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ISI در سال 2015، در مجموع 25 دانشگاه در جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری نانو فعال هستند که یکی از آن ها دانشگاه پیام‌نور با 140 مقاله معتبر است.

کد خبر 291528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha