همشهری آنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تاسیس حوزه‌ای متشکل از طلاب نخبه در دل حوزه علمیه قم خبر داد.

آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش مهر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در اختتامیه مرحله نهایی سومین دوره المپیاد علمی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کردند که در دل این حوزه بزرگ، حوزه‌ای مرکب از چهره‌ها و استعدادهای برتر ایجاد شود. ان شاء الله با عنایت و توجه این مرجع تقلید در راستای تحقق فرامین ایشان گام می‌داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه تاکیدهایی در زمینه تربیت طلاب مستعد علمی و اخلاقی داشتند، بنابراین استعدادهای برتر حوزه علاوه بر ارتقای کیفی در عرصه علمی باید در بعد عملی نیز بدرخشند.

وی در ادامه گزارشی از برگزاری سومین المپیاد علمی حوزه‌های علمیه ارائه کرد و گفت: بیش از ۸ هزار نفر در مرحله مدرسه‌ای این المپیاد شرکت کردند که این تعداد نسبت دوره گذشته ۴ برابر رشد داشت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به شرکت طلاب ۲۲۸ مدرسه علمیه در این المپیاد اظهار کرد: این افراد در مراحل مدرسه‌ای و استانی به رقابت پرداختند و برگزیدگان آنها به مرحله نهایی راه یافتند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم ارتقای بعد اخلاقی طلاب علوم دینی در کنار رشد علمی آنها تاکید کرد و یادآور شد: طلاب علوم دینی نباید فرصت‌هایی که در اختیار دارند را به راحتی از دست بدهند، بلکه باید تلاش کنند از روزهای خود نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر 306827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha