همشهری آنلاین: نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تحول حوزه‌های علمیه، گفت: تغییر یا تعویض کتابی که سالیان دراز در سطح بالایی از علم در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شده، کار ساده‌ای نیست و به همین دلیل کار تحول در حوزه با سرعت کمی در حال پیگیری است.

به گزارش رسا، آیت‌‌الله مرتضی مقتدایی درباره عدم توجه کامل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و موانع تسریع در روند تحول حوزه، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه‌های علمیه همواره مورد توجه بوده و نهادهای بسیاری مطالبات ایشان را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، هر کاری باید با تدبیر انجام شود؛ تحول درسی حوزه نیز که کار بسیار مهمی در حوزه‌های علمیه است، تنها زمانی امکان پذیر می‌شود که با تدبیر و نظرخواهی از مراجع عظام تقلید صورت بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که اقدامات صورت یافته برای خدمت رسانی به حوزه‌های علمیه و تحول سیر علمی حوزه بسیار بوده اما به چشم نمی‌آید، گفت: لازم است جلسه‌ای گذاشته شود و اقدامات انجام یافته و در دست اقدام برای خدمت‌رسانی به طلاب و حوزه‌های علمیه شرح داده و بیان شود.

کد خبر 281268

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha