عباس ثابتی راد: حرارت 30 تا 40 درجه‌ای آبگرم‌های منطقه نمونه گردشگری ایوب پیغمبر در خراسان شمالی، امکانی شده است تا اینک با مشارکت شرکت توسعه گردشگری ایران ساماندهی شود و به استقبال مهمانان این خطه برود.

ایوب پیغمبر از جمله پیامبرانی است که در ایران مقبره‌اش وجود دارد و می‌تواند علاوه بر جاذبه مذهبی به توریست‌های علاقه‌مند به تاریخ ادیان معرفی و پتانسیلی برای گردشگری مذهبی است.

مکان زیارتی و سیاحتی ایوب پیغمبر در فاصله  ۸۵کیلومتری شمال بجنورد و در روستایی به همین نام از توابع بخش حصارگرمخان در حاشیه مرز ایران با جمهوری ترکمنستان قرار دارد.

در واقع این فرصت حتی می‌تواند سبب جذب گردشگرانی از کشور تاجیکستان باشد.چندی قبل بحث درباره شیخ ابوالحسن خرقانی و مقبره‌ جعلی‌اش در یکی از کشورهای همسایه مطرح شد درحالی که این فرد در توابع شاهرود مدفون شده و هنوز مقبره‌اش وجود دارد.

 در واقع بهره‌برداری از چنین نام و شهرتی به نفع گردشگری منطقه به جعلی آشکار منجر شده است. حال که ما در فاصله اندکی تا بجنورد و در مسیر جنگل گلستان و طبیعت زیبای استان گلستان چنین فرصت مذهبی تاریخی داریم نباید از آن غفلت کنیم. البته ایوب پیغمبر تنها مکان مذهبی این منطقه نیست.

این شهر با داشتن ۴۹ بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان و فرزندان پیامبر (ص) و نیز برخورداری از مناظر زیبای طبیعی و آب و هوایی فرحبخش، می‌تواند این مسافران را تا مدت زیادی در خود مهمان کند.

آستانه مبارک امامزاده سیدعباس، فرزند موسی بن جعفر (ع) در شهر بجنورد، به عنوان مشهورترین و پر زائرترین معصوم زاده این خطه شناخته می‌شود.
آن حضرت در دوران خلافت بنی عباس از مدینه منوره وارد خراسان شد و در اواخر قرن دوم هجری وفات یافت.

بنای این امامزاده که در روزگار قدیم بر فراز تپه‌ای باستانی در مجاورت شهر بجنورد ساخته شده با گنبدی فیروزه‌رنگ، خودنمایی می‌کند که به آیاتی از قرآن مزین شده است. این بقعه متبرکه که نسبت به شهر، بر بلندا قرار گرفته، چشم‌انداز خوبی را برای مشتاقان به وجود آورده که از آنجا همه شهر را پیش چشم دارند.

امامزاده سیدهادی، فرزند امام موسی کاظم (ع) واقع در 4 کیلومتری غرب تفرجگاه ییلاقی بش‌قارداش در جنوب بجنورد ازدیگر زیارتگاههای این شهرستان است.

این امامزاده که در روستای تاریخی ارگ قرار دارد با گنبدی خشتی در میان باغی بزرگ ایجاد شده که درختان کهنسال و سر به فلک کشیده آن، مناظر و چشم‌اندازهای زیبایی را ایجاد کرده است. امامزاده محمدرضا (ع) از دیگر فرزندان امام هفتم شیعیان در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر به فاصله یک کیلومتری در شرق روستای لنگر بجنورد واقع شده است.

کد خبر 30676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز