جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

هیچ اعتباری از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای مناسبت بین‌المللی امسال یعنی «سال میراث دینی و اماکن مقدس» اختصاص نیافته و مدیریت این سازمان با اختصاص زمانی بیش از یک روز برای برپایی این مناسبت، موافقت نکرده‌‌است.

این در حالی است که ایران همگام با این حرکت جهانی، قرار است با شعار «ایران سرزمین مقدس» به گرامیداشت بناها و اماکن مقدس پرداخته و حفاظت و مرمت آنها را در دستور کار قرار دهد.

گزارش خبرنگار همشهری حاکی از آن است که با وجود قرار داشتن میراث مقدس همه ادیان و حتی پیامبران پیش از اسلام در کشورمان برپایی این مراسم به استفاده از بودجه جاری معاونت میراث فرهنگی منوط شده است اما موجودی این بخش از بودجه صفر است.

علیرضا قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت از بافت‌های تاریخی کشور و دبیر همایش روز جهانی «محوطه‌ها و یادمان‌های فرهنگی» بدون تأیید یا رد این موضوع، در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد: با وجود اینکه فقط یک روز به‌عنوان گرامیداشت میراث دینی و اماکن مقدس تعیین شده و زمان مناسبی برای هماهنگی بین مراجع و نهادهای مختلف مرتبط با این موضوع نیست، طبیعی است که ما شروع کار و  فعالیت‌مان در این زمینه را پس از ۳۰ فروردین تدارک ببینیم و تلاش کنیم تمام زیر مجموعه‌ها و حوزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درگیر این ماجرا کنیم.

نگاهی به اعداد و ارقام بودجه سازمان یاد شده نشان می‌دهد بر خلاف بخش گردشگری که افزایش چشمگیری را در قانون بودجه سال‌جاری دولت شاهد بوده‌است، در بخش میراث فرهنگی این رونق به چشم نمی‌خورد.

کد خبر 48414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز