سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

امیرحسین اعظمی: تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۱۸امروز در دومین کشور پهناور و پرجمعیت آسیا مقابل تیم ملی هند قرار خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال

تقابل ايران و هند از قديمي‌ترين مسابقات فوتبال در قاره آسياست كه روزگاري اين بازي، جدال 2ابرقدرت فوتبال آسيا بود. هند از نخستين كشورهاي آسيايي بود كه به واسطه حضور انگليسي‌ها صاحب فوتبال شد و در نيمه اول قرن بيستم و تا دهه ۱۹۵۰ قدرت برتر آسيا بود.

ايران و هند نخستين بار ۶۵ سال پيش باهم روبه‌رو شدند اما آخرين رويارويي‌شان به ۲۳ سال قبل بازمي‌گردد.حالا 2تيم در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018روسيه و جام ملت‌هاي 2019امارات مقابل هم قرار مي‌گيرند. هندي‌ها كه شرايطشان براي صعود به مرحله بعد سخت شده است، ديدار خانگي مقابل ايران را جزو آخرين شانس‌هاي خود مي‌دانند. اگر هند نتواند در بازي مقابل ايران به پيروزي برسد، بايد رفتن به دور بعدي را به فراموشي بسپارد؛ اين در حالي است كه ايران با برد در اين مسابقه دنبال لغزش عمان صدرنشين گروه است تا جاي اين تيم را بگيرد. ايران اختلافي 115رتبه‌اي با هند در آخرين رنكينگ فيفا دارد. در رنكينگ AFC هم ايران در صدر قرار دارد و هند در رتبه بيست و هفتم است. ايران و هند تا به حال 6بار به مصاف يكديگر رفته‌اند كه سهم ايران 4برد و سهم هند يك پيروزي بوده است. يك ديدار هم با تساوي به پايان رسيده است. ساندش جينگان، ستاره تيم ملي هند است كه عدم‌حضور او در ديدار اول اين تيم مقابل عمان، جنجال رسانه‌اي عظيمي را ايجاد كرد. او بدون شك مهم‌ترين بازيكن هند است و در خط دفاع اين تيم، نقشي كليدي ايفا مي‌كند.با وجود اينكه سونيل چتري بهترين گلزن هند است ولي اهميت جينگان در خط دفاعي، بالاتر از گلزن اين تيم محسوب مي‌شود. او كه سال 2014به‌عنوان بهترين بازيكن ليگ هند و بهترين بازيكن هندي از سوي فدراسيون هند انتخاب شد، مقابل ايران بازي خواهد كرد.

  • آشنايي با بنگلور

بنگلور شهري است كه بازي ايران و هندوستان در ورزشگاه آسري كايتراواي اين شهر انجام مي‌شود.بنگلور مركز استان كارناتاكاست؛ شهري كه در سال 1537ميلادي بنا شده و تاريخي 478ساله دارد.اين شهر در آخرين سرشماري سال 2011 از ايالت كارناتاكا 8ميليون و 425هزارنفر جمعيت دارد.بنگلور شهري خوش آب و هوا و همواره معتدل است، در ضمن شايد در زمان بازي هند و ايران، شاهد بارش باران در اين شهر باشيم. نكته جالب اينجاست كه حدود 3هزار ايراني در اين چند روز همراه تيم ملي بودند و در تمرينات بازيكنان را مورد تشويق خود قرار دادند. حتي آنها در هتل محل اقامت ملي‌پوشان هم حضور دارند كه همين امر باعث شده تا ملي‌پوشان در كشور پرجمعيت هند احساس غريبي نكنند. هواداران تيم ملي امروز براي تشويق ايران به استاديوم آسري كايتراواي خواهند رفت.

  • تركيب احتمالي ايران

ملي‌پوشان فوتبال ايران ديروز در ورزشگاه آسري كايتراواي آخرين تمرين را برگزار كردند كه البته يك تمرين سبك بود.كي‌روش به‌احتمال فراوان تيمش را در اين بازي با تركيب عليرضا حقيقي، وريا غفوري، پژمان منتظري، سيدجلال حسيني، اميد ابراهيمي، احسان حاج‌صفي، آندرانيك تيموريان، اشكان دژاگه، مهدي طارمي، سردار آزمون و وحيد اميري به ميدان خواهد فرستاد.

کد خبر 306499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha