علی‌اصغر مدیرروستا: ۶ گل تیم ملی به گوام نشان داد که صدرنشینی حریف در گروه D مقدماتی جام جهانی حقیقی نیست.

علی اصغر مدیرروستا

 گوام 15سال پيش از ايران 19گل دريافت كرد و الان آنها توانسته‌اند فاصله خود را به 6گل برسانند. به عقيده من، وضعيت تيم ملي نسبت به گذشته برابر تيم‌هايي چون گوام تغيير نكرده است. در واقع واقعيت فوتبال در گروه D چنين نيست كه گوام در جايگاه نخست قرار بگيرد. با نمايش حساب‌شده با برنامه و اميدواركننده تيم ملي هم اين واقعيت كاملا به چشم آمد؛ به‌خصوص كه جوانگرايي كارلوس كي‌روش در اين مرحله از مقدماتي جام جهاني بسيار مناسب است و جاي خوشبختي دارد.

برخي بازيكنان تيم ملي در اين بازي حضور نداشتند، اما برابر گوام هيچگاه غيبت بازيكناني مثل قوچان‌نژاد و جهانبخش احساس نشد. تيم ملي بازي‌اي كاملا تهاجمي ارائه داد و عناصر تهاجمي تيم ملي نسبت به موقعيت‌هاي به‌دست آمده نهايت بهره را بردند. براي صعود از اين مرحله بازيكنان جوان و پرانرژي مي‌توانند حضور داشته باشند و تضمين‌كننده پيروزي تيم ملي باشند. اين فاكتوري مثبت براي كادرفني تيم ملي به‌حساب مي‌آيد تا بتواند از نفرات جوان بيشترين استفاده را ببرد و توانايي آنها را در بازي‌هاي آسان در اين مرحله محك بزند.

به‌نظر من، تيم ملي در مرحله بعد نياز به بازيكنان باتجربه‌ خود دارد. مثلا تيم ملي نمي‌تواند با اين بازيكنان برابر كره‌جنوبي ايستادگي كند. بنابراين، اين موضوع در مرحله بعد مي‌تواند مشكل‌ساز شود و در عين حال، مرحله نخست مقدماتي جام جهاني بهترين فرصت براي بازيكنان جوان است. گرچه كي‌روش كه 4سال در تيم ملي حضور دارد، جوانگرايي در تيمش را به سرعت انجام نداده، اما اين اتفاق در زمان مناسبي افتاده است. اكنون مي‌شود اعتماد به نفس بازيكنان جوان را افزايش داد و در مرحله بعدي تلفيقي از بازيكنان جوان و باتجربه را به‌كار گرفت.

در بازي با گوام بازيكنان از تاكتيك‌هاي مختلفي براي رسيدن به گل بهره بردند و هماهنگي مناسبي داشتند. تكرار اين تاكتيك‌ها و در كنار هم بودن و داشتن هماهنگي قطعا مي‌تواند به روند پيشرفت تيم ملي كمك بسياري كند. كيفيت بازي تيم ملي افزايش يافته و به عقيده من، تيم ملي مي‌تواند با 3مهاجم نوك در بازي‌هاي بعدي هم حضور پيدا كند. من مخالف بازي‌كردن ايران با تك مهاجم هستم و بر اين باورم كه تيم ملي با داشتن مهاجمان باتجربه و جوان مي‌تواند با 3مهاجم وارد زمين شود. حتي در مرحله بعد هم اين روند مي‌تواند ادامه داشته باشد و تيم ملي حداقل از 2مهاجم استفاده كند.

کد خبر 306080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha