همشهری آنلاین: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک از صبح روز دوشنبه (۱۶ شهریور) به وقت محلی در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا آغاز شد که سعید عبدولی با شکست مقابل بسیک از آمریکا به مقام پنجم رسید و سهمیه المپیک را کسب کرد.

S.Abdevali

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سعید عبدولی، فرنگی‌کار وزن 75 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل خاشین بکوف از ازبکستان در کمتر از سه دقیقه با اجرای باراندازهای بی‌نقص با نتیجه 8 بر 0 به برتری دست یافت و در دور سوم پاسکال ایسلی، نفر پنجم بازی‌های اروپایی از آلمان را در کمتر از پنج دقیقه با نتیجه 8 بر 0 شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. عبدولی در این دیدار مقابل زورابی داتوناشویلی از گرجستان، دارنده مدال نقره اروپا و نفر پنجم جهان در سال 2014 در یک دیدار نزدیک و حساس با نتیجه 2 بر 0 به برتری رسید و علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، سهمیه المپیک را کسب کرد.

وی در این مرحله مقابل مارک مادسن، کشتی‌گیر کهنه‌کار دانمارکی و دارنده مدال نقره جهان و نفر پنجم المپیک، در يك کشتی نزدیک با نتیجه 2 بر 2 و به دلیل یک اخطار بازنده شد. البته داوری این مسابقه بسیار ضعیف بود و عبدولی چیزی از حریف دانمارکی کم نداشت. در حالی که نماینده ایران بارها با حمله‌های خود در این مبارزه پرکارتر از حریف نشان داد، اما داوران هیچ اخطاری به کشتی‌گیر دانمارکی ندادند تا نماینده ایران بازنده میدان شود.

عبدولی برای کسب مدال برنز مقابل آندرو بسیک از آمریکا در یک دیدار نزدیک با نتیجه 0 بر 2 باخت و پنجم شد. داوران در این دیدار در حالی که بسیک آمریکایی در خاک در حال اجرای فن بود، خطای عبدولی را اعلام کردند و دو امتیاز به حریف آمریکایی دادند و در ادامه نیز در پی حملات عبدولی اخطاری به بسیک ندادند تا این مسابقه به پایان برسد.

کد خبر 306480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha