چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

بعد از پایان روز نخست مسابقات جهانی کشتی فرنگی در لاس‌وگاس آمریکا، تیم ملی ایران با یک مدال نقره و کسب ۲سهمیه المپیک در جایگاه سوم قرار گرفت.

کشتی

در روز نخست كه 3وزن رقابت‌ها برگزار شد، قاسم رضايي با كسب مدال نقره جهان بهترين نتيجه را براي تيم ملي به‌دست آورد. نماينده وزن 98كيلوگرم ايران در فينال رقابت‌ها برابر آرتور الكسانيان، قهرمان جهان در سال 2014و دارنده مدال برنز المپيك 2012لندن شكست خورد تا به مقام دومي بسنده كند. رضايي در اين رابطه مي‌گويد: «براي المپيك بايد بيشتر تلاش كنم تا انتقام اين شكست را بگيرم. اين مسابقات نشان داد كه او تلاشش بيشتر از من بوده و من بايد تا المپيك چند برابر بيشتر زحمت بكشم و برخي مشكلات فني‌ام را ازجمله در خاك برطرف كنم تا بتوانم او را شكست دهم.

كمتر از يك سال فرصت دارم تا اين فاصله را جبران كنم و در المپيك مانند دوره قبل به بهترين نتيجه‌ برسم. مسابقات جهاني فرصت بسيار خوبي برايم بود تا به مشكلات و فاصله‌ها پي‌برده و متوجه شوم كه براي بازي‌هاي ريو بايد بيشتر از اين تلاش كنم.» او ادامه مي‌دهد: «در فينال توانايي من كم شد و نتوانستم خوب باشم اما اميدوارم شرايطم بهتر شود تا در المپيك ريو اين حريف را شكست دهم. سال قبل به الكسانيان باخته بودم اما يك‌بار او را شكست داده‌ام و اين‌بار در ريو كار را يكسره خواهم كرد.»

رضايي پيش از رسيدن به فينال مقتدرانه كشتي گرفت و توانست حريفان سرسختي را پشت‌سر بگذارد. دارنده مدال طلاي المپيك لندن پيش از فينال حريفاني چون اسلام مگومدوف از روسيه، چنك ايلديم از تركيه و اليس گوري از بلغارستان را شكست داد. رضايي عنوان مي‌كند: «قرعه بسيار سختي داشتم. حريفان روس، بلغار و ترك همگي عنوان‌دار بودند و همواره روي سكوهاي جهاني ايستاده‌اند. از صبح كه مسابقه را شروع كردم هر‌چه انرژي داشتم براي شكست دادن اين 3كشتي‌گير گذاشتم و براي فينال بدنم ديگر نكشيد.» اما رضايي در فينال با نتيجه 3بر صفر شكست خورد.

كشتي‌گير وزن 98كيلوگرم ايران علاوه بر كسب مدال نقره توانست سهميه حضور در المپيك 2016ريودوژانيرو را به‌دست بياورد. سعيد عبدولي، كشتي‌گير وزن 75كيلوگرم اما به مقام پنجم دست يافت تا تنها سهميه المپيك را بگيرد. عبدولي با اينكه شروع خوبي در اين رقابت‌ها داشت اما به ديدار رده‌بندي راه يافت و براي كسب مدال برنز به مصاف اندره بيسك دارنده مدال برنز 2014جهان از آمريكا رفت و در پايان با نتيجه 2بر صفر شكست خورد و از رسيدن به مدال برنز جهان بازماند.

عبدولي كه مدال طلاي جهان در سال 2011را در كارنامه خود دارد، پيش از اين در 2مبارزه اول خود با نتايج مشابه 8بر صفر به‌ترتيب نوربيك خاشيمبكوف از ازبكستان و پاسكال ايسل از آلمان را از پيش رو برداشت و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد اما در اين مرحله در يك كشتي سخت و نفسگير مقابل مارك اوورگارد مادسن از دانمارك با نتيجه 2-2 و به‌دليل دارا بودن يك اخطار شكست خورد و از رسيدن به فينال بازماند. اين كشتي‌گير مي‌گويد: «در مقابل كشتي‌گير‌ دانماركي كم كاري كردم.

مي‌توانستم كشتي را ببرم و در فينال باشم تا اين بلا سرم نيايد. در مسابقه با كشتي‌گير آمريكايي نيز داوران بي‌انصافي كردند. 6دقيقه من اين كشتي‌گير‌ را دنبال كردم، اما اخطار و پوئن و هيچ‌چيز ديگري ندادند و خيلي راحت كشتي را از دست من درآوردند.» او ادامه مي‌دهد: ‌«اين نتيجه‌ برايم خيلي گران تمام شد و خيلي اذيت شدم. اصلا از مقام پنجمي راضي نيستم.»
ضعيف‌ترين نتيجه تيم ملي در روز نخست رقابت‌ها از آنِ مهدي زيدوند بود. كشتي‌گير وزن 66كيلوگرم با باخت مقابل حريف خود از اسلواكي در همان مبارزه نخست از دور رقابت‌ها كنار رفت.

کد خبر 306624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha