مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص اظهارات اخیر محسن هاشمی رفسنجانی مبنی بر عملکرد مدیریت شهری در متروی تهران، توضیحاتی را ارائه داد.

سيدجعفر تشكري‌هاشمي در ابتدا با تأكيد بر اينكه « اگر اظهارات ايشان، يك دهه خدمات خستگي ناپذير و زحمات طاقت فرساي خدمتگزاران مردم در مديريت شهري و 10سال تلاش شبانه‌روزي هزاران مهندس و ده‌ها هزار كارگر در اعماق زمين‌هاي تهران را زير سؤال نمي‌‌برد، از ارائه اين توضيحات صرف‌نظر مي‌كردم»، گفت:

به‌نظر مي‌‌رسد ادامه سكوت در مقابل اظهاراتي از اين دست، جفا بر انبوه تلاشگراني است كه هدفي جز سرافرازي كشور اسلامي‌‌مان و خواسته‌‌اي جز آرامش و رفاه مردم عزيزمان ندارند. ‌سيدجعفر تشكري هاشمي خطاب به محسن هاشمي اظهار كرد: در ابتدا به‌نظرم يك مقايسه‌‌ ساده بين عملكرد مترو طي 2 دوره 18ساله (66تا 84) و 10ساله (84تا 94) قبل و بعد از حضور آقاي قاليباف، جناب‌‌عالي را در يادآوري اطلاعات فراموش شده‌‌ عمدي و سهوي‌‌تان كمك نمايد و البته مطمئن هستم همشهريان قدرشناس تهران و به‌طور كلي هموطنان عزيزمان، به خوبي نسبت به اين موضوعات واقف بوده و خود، بهترين داوران و راويان آن هستند.

در طول 18سال قبل از حضور مديريت فعلي شهر تهران، شبكه متروي تهران مجموعاً 45كيلومتر خط روي زمين و 34كيلومتر زير زمين، 36ايستگاه و 287دستگاه واگن داشت و ميانگين جابه‌‌جايي روزانه آن از حدود 600هزار سفر فراتر نمي‌‌رفت. به‌عبارتي، عملكرد سالانه دوره قبل از مديريت فعلي شهرداري تهران، سالانه كمتر از 2 كيلومتر تونل‌‌سازي بود. اين در حالي است كه با افتتاح بخش شمالي خط 3 مترو در چند روز آينده، طول خطوط بهره‌‌برداري شده متروي تهران به 170كيلومتر و تعداد ايستگاه‌هاي راه‌‌اندازي شده مترو نيز به 96باب مي‌‌رسد، ضمن اينكه امروز تعداد واگن‌‌هاي مترو به 1200دستگاه رسيده و متوسط جابه‌‌جايي روزانه مترو، 2.5 ميليون مسافر است كه البته ركورد روزانه 3 ميليون مسافر نيز در مترو به ثبت رسيده است.

به بيان ديگر، در دوره مديريت آقاي قاليباف، به‌طور متوسط سالانه 9كيلومتر تونل، 6ايستگاه و 91دستگاه واگن به شبكه مترو و ناوگان ريلي تهران اضافه شده كه به‌معناي 4.5‌برابر شدن سرعت ساخت تونل، 3 برابر شدن سرعت احداث ايستگاه، 5.5‌برابر شدن ميزان تأمين واگن و 4 برابر شدن ميزان جابه‌‌جايي مسافر است. اين در حالي است كه عمليات ساخت بخش عظيمي از خطوط 6و 7مترو و همچنين خطوط متروي فرودگاه حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد و پرند در طول اين مدت انجام شده و ظرف سال‌جاري و سال آينده به سرانجام خواهد رسيد و شبكه درون شهري طراحي شده در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك شهر تهران كه توسط دولت وقت نيز مصوب شده بود به اتمام رسيده و دسترسي به مترو، در اقصي نقاط شهر براي تمام شهروندان فراهم خواهد شد.

معاون شهردار گفت: جناب‌‌عالي خوب مي‌‌دانيد كه در دوره مديريت آقاي قاليباف، علاوه بر موارد فوق، كارخانه واگن‌‌سازي راه‌‌اندازي و ساخت واگن در داخل كشور آغاز شد، 4دستگاه حفار تونل مترو (TBM) با قدرت حفاري و ساخت مكانيزه تونل مترو به قطر 9متر در هر شبانه روز براي سرعت بخشيدن به حفر و احداث تونل‌‌هاي مترو به‌كار گرفته و خطوط توليد سگمنت به‌منظور ساخت تونل‌‌هاي مترو راه‌‌اندازي شد و در مجموع حدود 60درصد قطعات واگن‌‌ها و تأسيسات و تجهيزات برقي، الكترونيكي، مخابراتي، سيگنالينگ، سيستم‌هاي هواساز و... در مترو بومي‌سازي شد، ضمن اينكه توسعه مترو باعث ايجاد ده‌ها هزار شغل مستقيم و صدها هزار شغل غيرمستقيم در صنعت كشور گرديد.

مطمئن هستم كه جناب‌‌عالي به خوبي مي‌دانيد دامنه فعاليت در مترو بسيار فراتر از اين بوده و در اين مجال، فرصت شرح همه آنها و نيز طرح سختي‌هاي كار در مترو نيست، ضمن اينكه خدمتگزاران مردم با خداي خود معامله كرده و ايمان و باور دارند كه عزت و ذلت از سوي خداوند است كه مي‌‌فرمايد: «تعز من تشاء و تذل من تشاء».

به بيان معاون شهردار، همه مي‌‌دانند كه عملكرد آقاي قاليباف صرفاً به مترو خلاصه نمي‌شود. تبديل شهرداري تهران از سازماني اجرايي و خدماتي به نهادي اجتماعي و فرهنگي و نيز احداث تونل‌ها و پل‌هاي شهري، ساخت و توسعه شبكه بزرگراهي ازجمله بزرگراه‌هاي بسيار ازجمله آزادگان، امام علي، شهيد صياد شيرازي، شهيد خرازي، شهيد زين‌الدين، يادگار امام، شهيد كاظمي، شهيد دوران، شهيد ياسيني، شهيد باقري و شهيد شوشتري، بوستان بزرگ ولايت، بوستان بزرگ ياس، مجموعه برج ميلاد، درياچه بزرگ شهداي خليج‌فارس، باغ پرندگان،

باغ موزه دفاع‌مقدس، بوستان نهج‌البلاغه، بوستان آب و آتش، باغ موزه كتاب، باغ موزه قصر و پلانتاريوم، ساماندهي رود‌دره‌هاي تهران، راه‌‌اندازي سامانه اتوبوسراني تندرو (BRT)، ايجاد سراهاي محلات و تشكيل شوراياري‌ها و فراهم آوردن امكان مشاركت مستقيم مردم در تصميم‌‌گيري‌‌هاي محلي، ارائه خدمات آموزشي، فرهنگي، هنري و ورزشي به اقشار مختلف مردم، توجه ويژه به آمد و شد معلولان و جانبازان عزيز، ارائه خدمات حمايتي به طبقات ضعيف و متوسط جامعه، تهيه و تصويب طرح جامع و تفصيلي و نيز طرح جامع حمل‌ونقل و ترافيك شهر تهران، شفاف‌‌سازي مالي، مبارزه با فساد اداري و كسب مقام اول در اين مبارزه و ده‌ها و صدها طرح و پروژه ديگر كه در ابعاد ملي و بين‌‌المللي مطرح هستند، نه‌تنها براي هموطنان ايراني و همشهريان تهراني باعث مباهات است، بلكه موجب افتخار و سربلندي كشور اسلامي‌‌مان نزد افكار عمومي جهان و محافل علمي و مجامع اجرايي معتبر دنيا شده است.

وي تصريح كرد: حال فرض كنيم جناب‌عالي آگاهانه يا از سر اشتباه، از عبارات سخيف شهر‌فروشي و قانون فروشي براي بيان ديدگاه‌هاي خودتان استفاده كنيد، آيا واقعاً نمي‌دانيد در دوران قبل از مديريت فعلي، شهر تهران فاقد طرح‌هاي جامع و تفصيلي بود و با همت شهردار تهران اين مهم محقق شد و در حال حاضر، تمامي ساخت و سازها در تهران بر مبناي آنكه فصل‌‌الخطاب تمامي دستگاه‌هاي دولتي است، انجام مي‌شود.

اما درخصوص پيشنهاد جناب‌‌عالي براي 2 سال آينده شهر تهران و مهم‌ترين اولويت شما يعني امكان رزرواسيون هتل و خدمات هتلينگ، پيشنهاد مطروحه براي درك دقيق واقعيت‌‌هاي ذهني، تدابير مديريتي و تشخيص اولويت‌‌هاي جناب‌‌عالي براي اداره و مديريت كلانشهر تهران و مقايسه آن با كلان‌‌نگري، دورانديشي و عملكرد شهردار محترم تهران در دهه اخير، شاخص بسيار خوب و قابل قضاوتي به‌منظور ارزيابي و مقايسه تفكر جهادي و تفكر مقابل آن است.

و اما نكته آخر؛ جناب‌‌عالي به خوبي نسبت به عملكرد خود در مترو واقف هستيد. آيا بهتر نيست به ادامه همين سكوت راجع به دوره مديريت شما بسنده كنيم و به جاي نفي ديگران در سالي كه با تدبير مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي)، به شايستگي سال «دولت و ملت؛ همدلي و همزباني» نامگذاري شده، به‌كار خود بپردازيد؟

جدول

 

کد خبر 306465

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha