چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران و وزارت آبیاری جمهوری عربی سوریه یادداشت همکاری در زمینه آبیاری، منابع آب، اصلاحات ارضی، تبادل دانش فنی و برگزاری دوره‌های آموزشی امضا کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، پرویز فتاح، وزیر نیرو در مراسم امضای این یادداشت تفاهم گفت: در دیدار با نادر النبی وزیر آبیاری کشور عربی سوریه، در زمینه تداوم همکاری‌ها، توسعه روابط و تبادل اطلاعات با هم به تفاهم رسیدند.

فتاح افزود: وزیر آبیاری کشور سوریه در بازدید از دانشگاه صنعت آب و برق که زیر مجموعه وزارت نیرو است تحت تاثیر قرار گرفت و ما تصمیم داریم در زمینه آموزش فنی به کارشناسان وزارت آبیاری کشور دوست و برادر سوریه کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه ایجاد یک شرکت آب مشترک با کشور عربی سوریه با توجه به بازدیدهایی که النبی از سد طالقان و شبکه های انتقال آن و شرکت مهندسین مشاور مهاب قدس داشته اند، توافق شد و این شرکت با سهام مساوی کارهای مشاوره ای و نیز پیمانکاری را برای طرفین انجام خواهد داد.

نادرالنبی وزیر آبیاری سوریه نیز گفت: با توجه به تاکید آقای احمدی نژاد و آقای بشار اسد، روسای جمهور دو کشور، ما به دنبال پیگیری توسعه فعالیت هایی همکاری میان دو کشور، به خصوص در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجربیات هستیم.

براساس این گزارش طرف ایرانی و سوری در دیدار های خود همچنین طرح‌های توسعه میان دو کشور در زمینه های آبیاری و منابع آب و اصلاحات ارضی، شیوه های همکاری بین، تبادل دانش فنی و برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های یاد شده را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

نادرالبنی وزیر آبیاری جمهوری عربی سوریه در پاسخ به دعوت فتاح، وزیر نیروی ایران، در رأس یک هیأت کارشناسی 11 شهریورماه 86 برای یک بازدید رسمی به تهران آمد.

کد خبر 30646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز