دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

راز قتل مرد طلافروش در شهرستان اسفراین با دستگیری فردی آشنا کشف شد. این مرد به بهانه فروش عتیقه، مرد طلافروش را به مغازه‌اش کشاند و با کمک همدستش او را به قتل رساند تا نقشه سرقت از طلافروشی را عملی کند.

عصر پنجشنبه گذشته مأموران پليس اسفراين در جريان سرقت از طلافروشي عادل در اين شهر قرار گرفتند و راهي آنجا شدند. صاحب طلافروشي مردي ميانسال به نام قربان‌محمد بود كه همزمان با سرقت، ناپديد شده بود. خانواده اين مرد مي‌گفتند كه قربان‌محمد بعدازظهر كه مي‌شد مغازه را تعطيل مي‌كرد و براي استراحت به خانه‌اش مي‌رفت اما آن روز به خانه نرفته و همين باعث نگراني خانواده‌اش شده بود و آنها پس از مراجعه به طلافروشي متوجه سرقت از آنجا شده و پليس را خبر كرده بودند.

تحقيق از همسايه‌ها و كسبه محل حاكي از آن بود كه مرد ميانسال حدود ساعت 1:40بعدازظهر مغازه‌اش را تعطيل كرده و سوار بر موتورش به طرف خانه به راه افتاده و پس از آن ديگر كسي او را نديده است. اين در حالي بود كه طبق بررسي‌هاي پليس، ساعتي پس از ناپديدشدن مرد طلافروش، سارقان با در اختيار داشتن كليد و ريموت به مغازه او رفته و پس از سرقت 5/2كيلو طلا و دستگاه ضبط تصاوير دوربين مداربسته، آنجا را ترك كرده‌اند.

از آنجا كه احتمال مي‌رفت اتفاق شومي براي مرد طلافروش رخ داده باشد، جست‌وجو براي يافتن ردي از او شروع شد. چند ساعت بعد، مأموران موفق به پيدا كردن موتور او شدند اما باز هم ردي از وي نبود. درحالي‌كه احتمال داشت مرد ميانسال قرباني جنايت‌ شده باشد، تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي دزدان ادامه يافت و آنها با بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته مغازه‌هاي اطراف به تصاويري از دزدان دست يافتند. اين تصاوير 2مرد جوان را نشان مي‌داد كه درحالي‌كه به‌صورتشان ماسك بهداشتي زده بودند وارد طلافروشي عادل شدند و از آنجا سرقت كردند.

  • مرد آشنا

تحقيقات كارآگاهان براي كشف معماي ناپديدشدن مرد طلافروش ادامه داشت تا اينكه آنها متوجه شدند اين مرد به تازگي با مردي به نام «الف‌.ر» در تماس بوده است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين مرد همزمان با ناپديدشدن مرد طلافروش براي مسافرت راهي يكي از شهرهاي شمالي كشور شده‌ است. از آنجا كه احتمال داشت وي از سرنوشت طلافروش گمشده خبر داشته باشد، مأموران با ترفندهاي پليسي او را به شهرستان اسفراين كشاندند و در يك قرار صوري دستگير كردند.

  • اعتراف به جنايت

«الف‌.ر» تحت بازجويي قرار گرفت و هر چند مدعي بود كه از مرد گمشده خبر ندارد اما وقتي تصاوير به‌دست آمده از سارقان با او مطابقت داده شد، شكي باقي نماند كه وي يكي از آنهاست. مرد جوان كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت در ادامه راز قتل مرد طلافروش را فاش كرد و گفت: از مدت‌ها قبل با مرد طلافروش رفت‌وآمد داشتم.

روز پنجشنبه به همراه دوستم به مغازه او رفتيم و به بهانه فروختن زير خاكي وي را وسوسه كرديم و به مغازه خودمان كشانديم. او همراه ما به مغازه آمد به محض رسيدن، من به طبقه بالاي مغازه رفتم و طناب داري را كه از قبل تهيه كرده و به سقف آويزان كرده بودم، برداشتم. سپس از مقتول خواستم كه براي ديدن عتيقه‌ها به طبقه بالا بيايد. او از نردبان بالا مي‌آمد كه به محض نزديك شدن به من، طناب دار را به گردنش انداختم و دوستم نردبان را كشيد و وي را به قتل رسانديم. پس از آن كليد و ريموت مغازه‌اش را برداشتيم و راهي آنجا شديم و 2كيلوو 600گرم طلا دزديديم.

بعد از سرقت، جسد قربان‌محمد را داخل كيسه گذاشتيم و با خودرو به سمت روستاي گورپان در 30كيلومتري اسفراين برديم و در بيابان انداختيم. سپس طلاها را بين خودمان تقسيم كرديم تا اينكه من دستگير شدم.فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي با بيان اين خبر گفت: با اعترافات مرد جنايتكار، همدست او نيز شناسايي و در اسفراين دستگير شد. سردار مظاهري با اشاره به كشف طلاهاي مسروقه از متهمان ادامه داد: با راهنمايي عاملان جنايت، جسد مقتول نيز كشف و به پزشكي قانوني منتقل شد كه ظهر ديروز توسط خانواده‌اش به خاك سپرده شد.

در همين حال يكي از اقوام مقتول در گفت‌وگو با همشهري گفت: قربان‌محمد 3فرزند داشت و طلافروشي را با شراكت دامادش اداره مي‌كرد كه اين حادثه رخ داد و خانواده‌اش را عزادار كرد. وي ادامه داد: در اين مدت خانواده‌اش جاهاي زيادي را براي يافتن او گشتند تا اينكه نيمه‌شب يكشنبه، پليس خبر داد كه قاتلان او را دستگير كرده و به اين ترتيب جسد كشف و ظهر دوشنبه به خاك سپرده شد.

کد خبر 306443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha