دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان سلامت می‌گویند: ناامنی غذاییِ خانوارها به طور فزاینده‌ای احتمال ابتلای کودکان به بیماری‌های متابولیک را افزایش می‌دهد.

ارتباط ناامنی غذایی با چاقی در نوجوانان

به گزارش ايسنا، همچنین شاخص‌های بیماری مزمن در این کودکان پیش از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان در آنان ظاهر می‌شود.

ناامنی غذایی که کمبود دسترسی به مواد غذایی لازم برای داشتن یک زندگی سالم و فعال تعریف می‌شود، تهدید قابل پیشگیری در حوزه سلامت است. در حال حاضر کمبود دسترسی به مواد غذایی بر زندگی 14.3 درصد تمامی خانوارهای آمریکایی و 19.5 درصد خانوارهای صاحب فرزند تاثیر می‌گذارد.

«دیوید هولبن»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه می‌سی‌سی‌پی گفت: این وضعیت یک موضوع نگران‌کننده در حوزه دولت است. تعداد خانوارهای آمریکایی که با سطح بسیار پایینی از امنیت غذایی میان کودکان روبه‌رو هستند بین سال‌های 2003 تا 2010 دو برابر شده است.

این کارشناسان برای مطالعه تاثیرات بالقوه ناامنی غذایی به مطالعه روی تعدادی نوجوان 12 تا 18 ساله پرداختند. بیش از 7500 نفر در خانه خود مورد مصاحبه قرار گرفتند و معاینات پزشکی روی آنها انجام شد.

به گزارش ساینس دیلی، اطلاعات به دست آمده نشان داد کودکان در خانواده‌هایی که با سطح پایینی از امنیت غذایی روبه‌رو بودند 33 تا 44 درصد بیشتر مستعد اضافه وزن بودند. همچنین مقدار چربی‌های اطراف ناحیه شکم در این کودکان و نوجوانان بیشتر بوده است.

 

کد خبر 306362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha