همشهری آنلاین: هفته فرهنگی تهران در مسکو همزمان با حضور ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با شعار «سیمای فرهنگی دو پایتخت» از ۱۱ شهریور آغاز به کار کرده که گزیده اخبار آن در ادامه آمده است:

داستان تهران در مسکو
  • معرفي داستان‌های برگزیده دوره اول جایزه «داستان تهران» در هفته فرهنگی تهران در مسكو

جایزه «داستان تهران» فرصتی براي بازنمايی تصويرهای داستانی از تهران و تلاشی برای خلق داستان‌های شهری است تا عاملی برای نمایش تعامل و همدلی شهروندان تهرانی در هفته فرهنگی تهران در مسکو باشد.

  • رونمايي از كتاب «شما که غریبه نیستید»

نسخه روسی کتاب «شما که غریبه نیستید» اثر هوشنگ مرادی کرمانی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو رونمایی شده است.

  • ويژه برنامه‌هاي تهران در هفته فرهنگي

شهر تهران امسال به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، برنامه‌های عصر تهران، عصر شعر تهران، عصر فرهنگ و هنر تهران، عصر شاهنامه و عصر داستان تهران را برگزار مي‌كند.

  • نامگذاری خیابان تهران در روسیه و خيابان مسکو در ایران

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دیدار با «ولادیمیر فلیپوف» معاون رئیس دپارتمان فرهنگی شهرداری مسکو، پیشنهاد داد تا به صورت متقابل دو خیابان در پایتخت‌ها به نام تهران و مسکو نامگذاری شود.

گروه موسیقی وزیری به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی محمد معتمدی، در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی تهران در مسکو، در کنسرواتوار چایکوفسکی شهر مسکو به اجرای موسیقی پرداخت. اجرای سه چهارمضراب با نام‌های «برگ و باد»، «بهاران» و «سفر به دنیای نو» و هم‌چنین اجرای چند قطعه در دستگاه‌های دشتی، اصفهان، نوا، بیداد و همایون با اشعاری از مولانا، حافظ و مشیری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

 گروه موسیقی سنتی وزیری با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای اجرای برنامه در هفته فرهنگی تهران در مسکو در روسیه به سر مي‌برد.

  • رونمايي از نسخه‌هاي روسی، فارسی و انگلیسی کتاب «تهران دیدنی»

کتاب «تهران دیدنی» که توسط نشر شهر منتشر شده است، همزمان با بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به سه زبان روسی، فارسی و انگلیسی رونمایی خواهد شد.

* منبع: پايگاه اطلاع‌رساني سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران

کد خبر 306284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha