مهدی چمران: برگزاری انتخابات در هر جامعه‌ای نشان از پیشرفت، تعالی و توسعه رو به جلوی آن سرزمین دارد؛ بهره‌مندی از امر مشورت و شعور جمعی که از ارکان اصلی دین مبین اسلام است می‌تواند در خدمت دولت‌ها و حکومت‌ها قرار گرفته تا در مسیر آبادانی و توجه به نیازهای مردم و جامعه گام‌های مؤثری بردارند.

چمران

در انتخابات معمولا بخش‌ها، جناح‌ها و جريان‌هاي مختلفي وجود دارند؛ اين گروه‌ها ممكن است در برخي از برنامه‌ها، چشم‌اندازها و استراتژي‌ها هم عقيده نباشند اما همه آنها بر اصول اصلي قانوني، معنوي و بنيادي جامعه وحدت نظر دارند. بديهي است كه در جريان انتخابات، عده‌اي برگزيده مي‌شوند و عنان كار را به‌دست مي‌گيرند اما اين دليلي بر حذف جريان‌هاي ديگر نيست.

همانطور كه مقام معظم رهبري در فرمايشات نوروز امسال‌شان اشاره داشتند سعادتمندي يك ملت در گرو همدلي و همزباني مردم با مسئولان و دولت شكل مي‌گيرد. همينطور اين شاخصه بايد در ميان بخش‌هاي مختلف، جريان‌ها و تفكرات گوناگون نيز وجود داشته باشد.

در شوراي اسلامي شهر تهران نيز اين وحدت و همدلي بيش از هر چيزي ضروري است؛ تمامي اعضا يكدل و همصدا، عزم بر اصلاح امور شهر، سامان دادن به مديريت شهري و تسهيل در امر زندگي، رفاه و آرامش شهروندان دارند؛ هرچند ممكن است بر سر بعضي از موضوعات هم‌عقيده نباشند اما در گستره كلان موضوع تمام تلاششان مبني بر ساخت شهري آرام و باثبات است. تهران نيازمند مديريتي واحد و همدلانه است كه از تضارب آرا و افكار در جهت صحيح و مؤثر به‌دست مي‌آيد.

نتيجه انتخابات جديد انتخاب يك تفكر خاص نيست، بردوش‌گرفتن مسئوليتي است كه اميدوارم رضاي الهي و مردم را در بر داشته باشد. اين انتخابات كه در كمال آرامش، سلامت و برادري برگزار شد نشان داد نمايندگان محترم شهر تهران خواستار شهري باثبات و سعادتمند هستند.

ان‌شاءالله سال سوم شوراي چهارم، سرشار از خدمت، تلاش و حمايت گروه‌هاي مختلف بوده و تيم منتخب، امانتدار اين مسئوليت خطير باشد. از همين‌جا صميمانه از همكاران گرامي كمال سپاس و قدرداني را دارم و دست ياري‌شان را براي سالي مهم و پركار و با استعانت از پروردگار به گرمي مي‌فشارم و بيش از پيش خداي بزرگ را حمد و سپاس مي‌گويم.

  • رئيس‌شوراي‌شهرتهران

 

کد خبر 305946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha