چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

مریم حدادی: تمیز کردن و تمیز ماندن خانه از سری کارهایی است که همیشه ذهن یک خانم خانه را به‌خودش مشغول می‌کند و قسمتی از وقت او در خانه صرف همین کار می‌شود.

سفت به روفرشی بچسب

حالا با به دنيا آمدن بچه اين قسمت از مشغوليت ذهني خانم‌ها شكل جديدي به‌خود مي‌گيرد. دارودادن، غذاخوردن، بازي‌كردن و... همگي فعاليت‌هايي طبيعي هستند كه شما با آن سر‌و‌كار داريد. شايد نخستين جايي كه شما به‌عنوان خانم خانه نگران كثيف شدن آن هستيد فرش‌ها باشند چرا كه انواع لك‌ها از روي فرش‌به آساني پاك نمي‌شوند و شستن كل فرش هم هزينه زيادي را تحميل مي‌كند و نمي‌شود هر روز آنها را به قاليشويي سپرد. احتمالا شما هم براي اينكه فرش خانه از شبيخون دست‌هاي آغشته به ماكاروني و سوپ كودك‌تان در امان باشد يك فكر بكر كرده‌ايد. روفرشي! بله.

روفرشي گزينه خوبي است كه احتمالا اغلب بچه‌دارها براي فرار از امر و نهي و محدود كردن بچه از انجام يكسري از فعاليت‌هاي منحصر به فرد كودكانه، سراغ آن رفته‌اند اما احتمالا بعد از مدت كوتاهي به‌خاطر سُر خوردن رو فرشي و نامنظم بودنش مستاصل مي‌شويد. چون تصوير يك رو فرشي مچاله شده وسط خانه كه كلي اسباب بازي روي آن ريخته، شكل خانه را به هم ريخته‌تر كرده است. اما راه‌حل ساده است! با چند متر كش و سوزن و نخ مي‌توانيد روفرشي‌ها را تا حدود زيادي ثابت نگه داريد.

1- همه وسايلي كه لازم داريد: نخ، قيچي، سوزن، كش پهن، يك تخته فرش و يك عدد روفرشي است.

2- حدود 2متر كش پهن براي 4 طرف يك روفرشي لازم است. يك مثلث از گوشه كش جدا كنيد و مثل عكس به فاصله 40سانتي از ابتداي روفرشي بدوزيد.

3- با برگرداندن كش، فاصله دادن از كنار روفرشي و دوختن به اين شكل، مي‌توانيد از كشيده شدن روفرشي به زير فرش جلوگيري كنيد. حالا طرف ديگر كش را هم به همان روش مرحله قبل بدوزيد.

4- در نهايت بايد كش نگهدارنده، زير فرش قرار بگيرد.

5- كار تمام شد. به همين سادگي. حالا تقريبا روفرشي ثابت مي‌شود و حركت كردن آن محدود خواهد شد.

کد خبر 305879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha