همشهری دو : فصل سرما آمده است و خانم‌های خانه کمدها را بیرون می‌ریزند که لباس‌های گرم را جایگزین لباس‌های خنک تابستانی کنند.

دور انداختنی‌های دوست‌داشتنی

 در اين ميان براي اينكه كمدها و بقچه‌ها كمي نفس بكشند، لباس‌هاي غيرقابل استفاده را هم جدا مي‌كنند. احتمالا بخش عمده‌اي از اين لباس‌هاي غيرقابل استفاده به سطل دورريختني‌ها منتقل مي‌شوند. اما پيشنهاد مي‌كنيم اين بار با دقت بيشتري درباره اين وسايل تصميم بگيريد؛ (يعني با وسواس به وسايلي كه مي‌خواهيد دور بيندازيد نگاه كنيد.) فكر مي‌كنيد از بين آنها چه چيزهايي دوباره قابل استفاده هستند؟! مثلا لباس‌هايي كه كهنه هستند، يا حوله‌اي كه حالا ديگر رنگ و رو ندارد. شايد نخستين راه‌حلي كه به ذهن همه‌مان برسد اين باشد كه دستمال‌سفره‌شان كنيم و بعد راهي سطل زباله شوند. اما راه‌حل‌هاي بهتري هم هست كه هم هزينه‌ها را كاهش مي‌دهد، هم وسايل دورريختني را دوباره به چرخه استفاده در خانه برگردانده‌ايد.

1دور انداختنی‌های دوست‌داشتنی

1- به اين تصوير نگاه كنيد اين شلوار كوچك صورتي هم كش دارد و هم جيب. هر دوي اينها را جدا كنيد. هنگام قيچي زدن مواظب دوخت‌هاي كنار پارچه باشيد و از روي همان‌ها برش بزنيد تا به مرور زمان ريش نشود.

دور انداختنی‌های دوست‌داشتنی

2- دو عدد جيب، چند سانت كش پهن و تعداد زيادي تكه‌هاي پارچه نخي كه مي‌توانيد براي خشك‌كردن سراميك و شيشه و گردگيري استفاده كنيد. يا مقداري از آن پارچه را به همسرتان بدهيد براي تميز كردن اجزاي داخل ماشين و موتور.

1دور انداختنی‌های دوست‌داشتنی

3- حوله قديمي را به اندازه تي برش بزنيد. مقداري از گوشه‌ها را بگذاريد باقي بماند تا براي دوختن فضا داشته باشيد و با زدن اين دوخت هنگام استفاده از تي، پارچه شما تكان نمي‌خورد و محكم سر جاي خودش مي‌ماند.

دور انداختنی‌های دوست‌داشتنی

4- از همان كش‌هاي شلوار استفاده كنيد و دوطرف تي را به هم بدوزيد. سعي كنيد كش را هنگام دوخت مقداري بكشيد تا دوطرف كاملا محكم به هم وصل شوند و روي تي قرار بگيرند.

دور انداختنی‌های دوست‌داشتنی

5- جيب‌هاي شلوار كه يادتان هست. يكي از آنها را برداريد و داخل كمدي كه وسايل خرد ريزه زيادي داريد بچسبانيد يا با 2 عدد پونز محكمش كنيد. حالا داخل اين جيب وسايلي را بگذاريد كه در گوشه و كنار خانه مي‌افتند و گم مي‌شوند تا بعد از اين آنها هم جاي مخصوص به خود را داشته باشند.

کد خبر 312479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha